Polski Portal Morski
Aktualności Bezpieczeństwo

NET MARINE Marine Power Service naprawi ORP Kaszub?

6 lipca Komenda Portu Wojennego w Gdyni poinformowała o wyborze podmiotu, który zrealizuje usługę naprawy bieżącej korwety ORP Kaszub. Ostatecznie powyższe prace, o ile nie dojdzie do interwencji Krajowej Izbie Odwoławczej, zostaną zrealizowane przez firmę NET MARINE Marine Power Service Sp. z o.o. w Gdańsku.

W rywalizacji o powyższe zamówienie uczestniczyły cztery podmioty: NET MARINE Marine Power Sp. z o.o. ze Szczecina (deklarująca realizację zamówienia w Gdańsku), PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. z Gdyni, Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego S.A. z Gdańska i Stocznia Remontowa Nauta S.A. w restrukturyzacji z Gdyni. Postępowanie uruchomiono w kwietniu bieżącego roku. Zwycięska oferta otrzymała 95,8% punktów – realizację zamówienia podstawowego wyceniono na kwotę 6,5 mln PLN brutto, a zamówienia opcjonalnego 5,1 mln PLN brutto. Dodatkowo usługodawca wskazał, że ryzyko poniesienia kosztów wykonania prac nieobjętych zamówieniem podstawowym, a których wykonanie jest niezbędne do prawidłowego wykonania lub zakończenia prac określił na 11%.

Pozostałe oferty otrzymały 90,23% punktów (PGZ Stocznia Wojenna; wartość oferty 11,7 mln PLN brutto, w tym 7,7 mln PLN zamówienie podstawowe, 5% ryzyka poniesienia kosztów dodatkowych), 90% punktów (Stocznia Remontowa Nauta w restrukturyzacji; wartość oferty 11,1 mln PLN brutto w tym 8,5 mln PLN brutto zamówienie podstawowe, 0% ryzyka poniesienia kosztów dodatkowych), 69,01% punktów (Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego; wartość oferty 14,5 mln PLN brutto w tym 7,5 mln PLN zamówienie podstawowe, 0% ryzyka poniesienia kosztów dodatkowych).

Korweta zwalczania okrętów podwodnych ORP Kaszub została wcielona do służby 15 marca 1987 roku. Obecnie znajduje się w strukturach Dywizjonu Okrętów Bojowych 3. Flotylli Okrętów w Gdyni. Najprawdopodobniej jej następcą będzie jedna z trzech fregat planowanych do zamówienia w ramach programu Miecznik.

źródło:ZBiAM fot. Łukasz Pacholski

Zobacz podobne

Wiemy, kiedy będzie można zajrzeć w głąb „Sokoła”

PL

„Nie na wszystkie projekty są pieniądze”. Wracamy do sprawy statku Oceania

PL

Od Bałtyku po Morze Egejskie. Via Carpatia, jako kręgosłup logistyczny Europy

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie