Tubing za tubingiem. A każdy waży po 12,5 ton i jest idealnie równiuteńki. Poukładane przez Wyspiarkę jak puzzle, tworzą obudowę tunelu pod Świną.
Od czasu gdy Wyspiarka dotarła do najgłębszego miejsca, w jakim przewidziano drążenie teraz kieruje się ku górze. Oczywiście w stronę wyspy Wolin. Maszyna w zeszłym tygodniu, między 12 a 18 lipca, ułożyła 33 dwumetrowych pierścieni. Wydobyty w trakcie wiercenia urobek jest oczyszczany i transportowany na pole refulacyjne.
Łącznie „gigantyczny kret” z Chin ma już na swoim koncie 170 ringów półtorametrowych oraz 266 dwumetrowych. Wydrążony tunel ma mieć długość 1,48 kilometra. Będzie jednorurowy. Wewnątrz zostanie wybudowana dwupasowa jezdnia. Pod nią zostanie umieszczona galeria ewakuacyjna oraz większość instalacji tunelu.
Łączna szacunkowa długość inwestycji to ok. 3200 metrów, natomiast szacunkowa długość tunelu drążonego metodą TBM : ok. 1440 metrów. Koszt inwestycji to ponad 900 mln złotych. Tunel ma być gotowy w trzecim kwartale 2022 roku.
źródło/mat.filmowy UM Świnoujście