Polski Portal Morski
Aktualności Ważne

953 metry – taką długość ma tunel drążony pod Świną

Tunel długi na 953 m oznacza to, że jeszcze nieco ponad 500 metrów i maszyna TBM będzie mogła zakończyć wiercenie.

Na razie maszyna TMB dzielnie pracuje. W ubiegłym tygodniu zamontowała czterdzieści cztery dwumetrowe pierścienie .Wyspiarka przestanie drążyć na wyspie Wolin. W komorze odbiorczej trwają prace przygotowawcze, które pozwolą na jej demontaż, gdy już zakończy wiercenie.

Poza tym roboty koncentrują się na segmentach od R1 do R16 – m. in. wykańczana jest konstrukcja rampy i wiadukt w ciągu ul. Fińskiej. Na wyspie Uznam, w komorze startowej, kontynuowane jest uszczelnienie i mycie ścian szczelinowych. Natomiast w rejonie rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową uszczelniana jest konstrukcja.

Prowadzone są też roboty wykończeniowe konstrukcji rampy. Trwa prefabrykacja tymczasowej konstrukcji usztywniającej dla wyjść ewakuacyjnych w tunelu. W zakładzie STP (Slurry Treatment Plant) odbywa się separacja urobku od płuczki wiertniczej. Wydobyty przez maszynę TBM urobek do zakładu trafia poprzez rurociągi. Po oczyszczeniu jest transportowany na pole refulacyjne. Oddzielona płuczka wiertnicza wraca do obiegu.

W zakładzie prefabrykacji odbywa się montaż form do produkcji prefabrykatów na konstrukcje wewnętrzne. Cały czas trwa przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej na obu wyspach. Prowadzone są roboty też przygotowawcze do budowy budynku Centrum Obsługi oraz Trafo K3 na wyspie Uznam.

źródło UM Świnoujscie

Zobacz podobne

IV Pomorska Nagroda Literacka „Wiatr od morza”. Czas na finał – zwycięzców poznamy w środę

KM

Dni Otwarte Uniwersytetu Morskiego w Gdyni

AB

Rosja/ Kreml: uruchomienie Nord Stream 2 zrównoważy ceny gazu

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie