Polski Portal Morski
Aktualności

Maersk stawia na metanol i amoniak

Maersk podpisał z koreańską stocznią Hyundai Heavy Industries umowę na dostawę ośmiu statków o pojemności 16 000 TEU, które mają zostać dostarczone w pierwszym kwartale 2024, z opcją na kolejne cztery jednostki w roku 2025. Nowe jednostki mają posiadać dualny napęd: paliwo tradycyjne o zmniejszonej zawartości siarki oraz metanol.

„Nadszedł czas na działanie, jeśli mamy rozwiązać problem klimatyczny żeglugi. To zamówienie dowodzi, że rozwiązania neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla są już dostępne we wszystkich segmentach statków kontenerowych i że Maersk jest otwarty na rozwiązania dla coraz większej grupy klientów, którzy chcą dekarbonizować swoje łańcuchy dostaw. Co więcej, jest to wyraźny sygnał dla producentów paliw, że w szybkim tempie pojawia się znaczny popyt rynkowy na ekologiczne paliwa przyszłości – powiedział Soren Skou, dyrektor generalny A.P. Moller – Maersk.

Maersk stawia na ekologiczne paliwa przyszłości

Na początku tego roku Maersk był pierwszym armatorem, który zamówił kontenerowiec o pojemności 2 100 TEU zasilany metanolem. Jednostka, którą zbuduje Hyundai będzie operowała w północnej Europie. Maersk zrezygnował z zamawiania tonażu napędzanego LNG, skupiając się na wymaganiach floty nowej generacji, a więc na statkach napędzanych metanolem i amoniakiem. Armator podkreślił, że w nadchodzących latach część starszych statków zostanie poddana recyklingowi.

Klienci już doceniają starania armatora związane z ochroną klimatu Leyla Ertur, szefowa ds. zrównoważonego rozwoju w sieci odzieżowej H&M Group, skomentowała: „Inwestycja Maerska w duże statki działające na zielonym metanolu jest ważnym innowacyjnym krokiem wspierającym cele H&M Group w zakresie ochrony klimatu w międzynarodowym transporcie towarowym. Jesteśmy dumni, że możemy wziąć udział w tej pionierskiej podróży.Michelle Grose, dyrektor ds. logistyki i realizacji w Unilever, powiedziała: „Ponieważ logistyka i dystrybucja odpowiadają za około 15% naszego śladu emisji gazów cieplarnianych, ważne jest, abyśmy współpracowali z partnerami przechodzącymi na paliwa o niższej emisji dwutlenku węgla. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z firmą Maersk, ponieważ jest ona pionierem w transporcie neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla na morzu”.

Antoine Simonnet szef łańcucha dostaw w HP powiedział: Zrównoważony rozwój jest częścią naszej działalności i pozostaje podstawową wartością HP. Niedawno ogłosiliśmy niektóre z najbardziej ambitnych celów w zakresie działań na rzecz klimatu w naszej branży i aby je osiągnąć, wdrażamy bardziej zrównoważone rozwiązania transportowe w naszym łańcuchu dostaw, w tym współpracę w zakresie ekologicznych paliw z firmą Maersk. To ważny krok dla wszystkich zaangażowanych firm, aby pomóc w walce z kryzysem klimatycznym.

źródło Infomare Fot. Pixabay/WikimediaImages

Zobacz podobne

Porty w Szczecinie i Świnoujściu pracują na rekord przeładunków

KM

Sejm/ Naimski: Baltic Pipe realizowany zgodnie z przyjętym harmonogramem

KM

Bałtycki Terminal Zbożowy ma nowego operatora. Czy porty poradzą sobie z ukraińskim zbożem?

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie