Polski Portal Morski
Aktualności

Morski urodzaj w branży okrętowej

Trwa dobra koniunktura dla armatorów – ceny za transport bardzo szybko rosną.

To dziesiątki tysięcy dolarów za każdy dzień żeglugi – wyjaśnia Krzysztof Gogol z Polskiej Żeglugi Morskiej.

– Zdecydowanie numerem jeden jest rynek kontenerowy. Kontenerowce zarabiają olbrzymie pieniądze. Na przykład takie popularne, budowane w Stoczni Szczecińskiej małe kontenerowce, one zarabiają nawet 120 tysięcy dolarów dziennie. Czy to jest praktycznie rekord historyczny – mówi Gogol.

Stawki wzrosły nawet kilkukrotnie. Zyskuje na tym także Polska Żegluga Morska.

– PŻM opiera się na statkach typu handysize, to są jednostki między 20 a 40 tysięcy DWT. Tutaj również stawki dzienne są bardzo dobre, ponieważ w gorszych latach – np. 2016-2017 roku – wynosiły około 4-6 tys. dolarów. W chwili obecnej to jest 32 000 dol. Także tutaj widzimy bardzo duży wzrost – mówi Krzysztof Gogol z Polskiej Żeglugi Morskiej.

Zdaniem ekspertów, tak dobrego okresu w branży nie było od ponad 10 lat. Koniunkturę napędza globalne zapotrzebowanie na węgiel i rudę żelaza.

źródło/ fot. Radio Szczecin

Zobacz podobne

Cyfryzacja i BIM: Klucz do Efektywności i Rozwoju Portu Gdynia

PL

MI przygotowało zmiany ustawowe dotyczące m.in. rozwoju żeglugi śródlądowej

BS

PERN: trzeci etap rozbudowy pojemności paliwowych wchodzi w decydującą fazę

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie