Egipski Krajowy Urząd ds. Tuneli (National Authority for Tunnels) podpisał z konsorcjum firm Siemens Mobility, Orascom Construction and Arab Contractors kontrakt na zaprojektowanie, instalację i utrzymanie sieci szybkiej kolei elektrycznej łączącej Morze Czerwone i Wybrzeża Morza Śródziemnego.
Wartość umowy wynosi 4,34 mld USD. Projekt określono jako Kanał Sueski na szynach lub kolej Med-Red (Med-Red rail project).
Pierwszy etap zakłada budowę sieci kolejowej o długości 660 km, biegnącej od portu Ain Sokhna na Morzu Czerwonym do śródziemnomorskich portów Aleksandria i Marsa Matrouh. Połączenie obejmować będzie linię towarową oraz pasażerską mogącą obsłużyć 30 mln pasażerów rocznie. Cała sieć szybkiej kolei ma mieć długość 1 800 km
Pociągi do obsługi nowego połączenia dostarczy niemiecki Siemens Mobility. Będą to pociągi Velaro, pociągi regionalne z serii Desiro High Capacity oraz lokomotywy Vectron do transportu towarowego.
– W porównaniu do poprzedniego ruchu samochodowego i autobusowego, zelektryfikowany system zmniejszy emisję dwutlenku węgla o 70% – informuje Siemens Mobility.
źródło/fot. Infomare