Polski Portal Morski
Kongres Morski

Chipolbrok Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe S.A. – Partner Oficjalny 8. Międzynarodowego Kongresu Morskiego

Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe powstało 15 czerwca 1951 roku na podstawie umowy między rządami Rzeczypospolitej Polskiej i Chińskiej Republiki Ludowej. Towarzystwo zostało powołane głównie w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Działalność floty Towarzystwa pozwalała na regularne dostawy towarów do odbudowy i rozwoju, obciążonej w tym czasie embargiem, gospodarki ChRL.

Zgodnie ze statutem Centrala Towarzystwa powstała w Chinach – początkowo w Tianjinie, a od roku 1962 w Szanghaju, natomiast Oddział utworzono w Polsce w Gdyni. Poza tym, obecnie Towarzystwo posiada również własne biuro w Houston (USA), gdzie powołano do życia spółkę.

Działalność przedsiębiorstwa i osiągane wyniki finansowe pozwalały na systematyczny rozwój, rozbudowę i modernizację floty. Na początku lat 90-tych w wyniku zmian w strukturze handlowej udział ładunków będących przedmiotem wymiany handlowej między Chinami a krajami Europy Wschodniej w przewozach Towarzystwa spadł z około 90% do blisko 30%.

Nowo powstałe warunki zmusiły Chipolbrok do szybkiej restrukturyzacji. Towarzystwo, jako firma o długoletniej tradycji, posiadająca zaufanie klientów, postawiła sobie za cel dostosowanie działalności do nowych kryteriów. Po roku 1990 Towarzystwo przeprowadziło restrukturyzację w działalności komercyjno-żeglugowej, która przystosowała firmę do nowych warunków ekonomicznych na rynku żeglugowym oraz pozwoliła znacząco obniżyć koszty.

Ważnym elementem restrukturyzacji była zmiana koncepcji działania, tzn. włączenie Towarzystwa w obsługę transportową handlu Chin z krajami Europy Zachodniej oraz krajami śródziemnomorskimi. Chipolbrok, mimo iż jest firmą państwową funkcjonuje stricte komercyjnie, tzn. pozyskuje ładunki na konkurencyjnym rynku poprzez własną akwizycję oraz sieć agentów i brokerów. Taką działalność wymuszają kraje Europy Zachodniej, Dalekiego Wschodu oraz Stany Zjednoczone, z którymi firma współpracuje, a także konkurencja z firmami prywatnymi i państwowymi.

Obecnie flota Towarzystwa składa się z 14 nowoczesnych, uniwersalnych, trójpokładowych statków wielozadaniowych przystosowanych do przewozu ładunków typu „project” oraz wszelkiego rodzaju ponadgabarytów oraz 5 statków w długo terminowym charterze. Od 2021 roku flota firmy poszerzy się o następne 4 statki, poszerzy każdy o nośności 62 000 DWT.

Aktualnie Towarzystwo należy do grona liderów na rynku żeglugowym w zakresie regularnych przewozów ładunków drobnicy konwencjonalnej, sztuk ciężkich i ponadgabarytowych na trasach:

  • Europa – Daleki Wschód
  • Europa – Środkowy Wschód – Indie – Daleki Wschód
  • Daleki Wschód – Zatoka Meksykańska i Wschodnie Wybrzeże USA, kierunek wschodni
  • Daleki Wschód – Morze Śródziemne – Europa, kierunek zachodni
  • Zatoka Meksykańska i Wschodnie Wybrzeże USA – Europa, kierunek wschodni
  • Zatoka Meksykańska – Daleki Wschód, kierunek zachodni

źródło kongres-morski.com.pl/partnerzy/

Zobacz podobne

Bądź z nami podczas 10. Międzynarodowego Kongresu Morskiego w Szczecinie

JS

Podsumowanie roku 2023 w Porcie Szczecin-Świnoujście

AB

Euroafrica Services Limited Odział W Polsce – Partner 8. Międzynarodowego Kongresu Morskiego

JJ

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie