Wydrążono już 1415 metrów tunelu w Świnoujściu. Do zakończenia drążenia pozostało 69 metrów.
Po obu stronach cieśniny Świny prowadzone są roboty drogowe. Cały czas trwa przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej. Z kolei w komorze odbiorczej prowadzone są prace przygotowawcze związane z demontażem maszyny TBM, gdy zakończy się drążenie tunelu.
Tunel będzie najdłuższą przeprawą podwodną w Polsce – to 1484 metry drążone przy pomocy TBM, a z odcinkami tunelu wykonanego metodami stropowymi aż 1780 metrów. Obecnie najdłuższym tunelem drogowym w kraju jest gdański tunel pod Martwą Wisłą – ma 1377 metrów.
Inwestorem jest Gmina Miasto Świnoujście. Inwestorem zastępczym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Szczecin. Nadzór nad projektem pełni SWECO/Lafrentz. Koszt inwestycji to ponad 900 mln złotych. Tunel ma być gotowy w trzecim kwartale 2022 roku.
Źródło: UM Świnoujście/ mat. filmowy GDDKiA