Polski Portal Morski
Aktualności Żegluga

Promy dla PŻM cichsze i mniej awaryjne

Innowacyjny napęd w promach, które chce wybudować Polska Żegluga Morska.

Jednostki mają być wyposażone w tzw. pędniki czyli śruby umieszczane w gondolach poza kadłubem statku. Takie rozwiązanie powoduje, że promy są cichsze i mniej awaryjne.

– To jest zdecydowane. Wielu armatorów przygląda się, niektórzy zaczęli stosować to rozwiązanie. Uważamy, że choćby ze względu na manewrowość portów w Świnoujściu czy Ystad niezwykle to ułatwi naszym kapitanom, naszym załogom poruszanie się po torach w ciaśniejszych portach. Umożliwi też nam zmniejszenie liczby dni, w których nie możemy wypłynąć; myślimy, że 5 do 10 dni częściej będziemy wypływali tymi nowszymi promami niż jednostkami tradycyjnymi opartymi o linię wałów – zaznacza dyrektor PŻM, Andrzej Wróblewski.

Promy będą nowoczesne.

– Dla kierowców TiR-ów ważne jest to, jaka jest długość linii, jakie są szerokości linii. Będzie to prom z tzw. line meter około 4 kilometrów, z dosyć szerokimi liniami, z wygodnym układem wjazdu i zjazdu, ze wszystkimi możliwymi podłączeniami do infrastruktury portowej zarówno w Ystad jak i w Świnoujściu – dodał dyr. Wróblewski.

Nowe promy mają być gotowe na przełomie 2024 i 2025 roku.

źródło Radio Szczecin/ fot. PŻM

Zobacz podobne

Polski Kontyngent Wojskowy Czernicki wrócił do kraju

AB

Obajtek o połączeniu Orlenu i Lotosu: wzmacnia podmioty, miejsca pracy i daje szansę na rozwój

KM

Rosja jest odcinana od transportu morskiego

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie