Polski Portal Morski
Aktualności Żegluga

Dwa nowe promy dołączą w przyszłym roku do floty bałtyckiej Stena Line na linii Gdynia- Karlskrona

W 2022 r. Stena Line wprowadzi na linię Gdynia-Karlskrona dwa nowoczesne promy o długości 222 metrów – podał w poniedziałek szwedzki przewoźnik. Dla klientów frachtowych oznacza to wzrost zdolności przewozowej o 30 procent.

Wprowadzenie większych promów na trasie Gdynia-Karlskrona ma związek z zakończoną w Porcie Gdynia budową Publicznego Terminala Promowego. Nowy obiekt ma nabrzeże zdolne do przyjęcia promów o długości do 240 metrów, podczas gdy na obecnym terminalu mogą zawijać statki o maksymalnej długości ok. 170 metrów.

Pierwsze wypłynięcie z nowego terminala promowego w Gdyni Stena Line planuje 1 stycznia 2022 r.

„W 2022 r. armator planuje wprowadzić promy Stena Scandica i Stena Baltica o długości 222 metrów na linię Gdynia-Karlskrona. Każdy z promów może pomieścić 970 pasażerów i dysponuje 2875 metrami ładunkowymi przeznaczonymi na ciężarówki i samochody osobowe, co oznacza wzrost pojemności przewozowej na linii o aż 30 proc. i nowe wrażenia z podróży dla pasażerów” – poinformowała rzeczniczka prasowa Stena Line Polska Agnieszka Zembrzycka.

Stena Scandica i Stena Baltica zostały zbudowane we włoskiej stoczni Visentini w 2005 r. i wcześniej kursowały na linii promowej Stena Line między Belfastem a Liverpoolem na Morzu Irlandzkim pod nazwami Stena Lagan i Stena Mersey. Następnie obsługiwały linię Stena Line między Nynashamn w Szwecji a Ventspils na Łotwie.

Stena Line obsługuje linię promową między Gdynią a Karlskroną w Szwecji od ponad 26 lat. W tym czasie przewieziono ponad 10 milionów pasażerów i blisko 2 miliony ciężarówek. W ciągu ostatnich 10 lat wzrosty przewozów na tej linii sięgnęły 60 proc.

Do 30% bardziej energooszczędny

Pozycja lidera zrównoważonej żeglugi jest wyraźnie widoczna, a nowe jednostki należą do najbardziej energooszczędnych statków RoPax na świecie. Statki E-Flexer są do 30% bardziej energooszczędne niż statki istniejące, dzięki optymalnej konstrukcji kadłubów, śmigieł, żarówek i sterów. Statki dostarczane są w stanie gazowym, aby umożliwić konwersję na metanol lub płynne paliwo gazowe. Statki będą przystosowane do korzystania z energii lądowej podczas zawinięć do portów w celu zmniejszenia emisji, a połączenie elektryczne umożliwi również konwersję na hybrydę akumulatorową w przyszłości. Statek będzie oferował sprawny załadunek i rozładunek z pasami przejazdowymi na dwóch poziomach.

 

źródło PAP, Stena Line/ fot. Stena Line

Zobacz podobne

Babcock wprowadza Arrowyard do swojej globalnej oferty budowy i wsparcia okrętów

BS

„Ocean 2024”. Rosja zapowiada serię manewrów morskich

PL

Sezon remontowy w MSR „Gryfia” S.A. trwa

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie