Polski Portal Morski
Aktualności

„Nowy wymiar informacji” dla niemieckich fregat przyszłości

Firmy Rohde & Schwarz i Thales otrzymały kontrakt na dostarczenie systemu wsparcia walki elektronicznej R&S KORA do planowanych fregat typu F126. Pierwsza z serii czterech, lub sześciu jednostek tego typu ma wejść do służby w 2028 roku.

System R&S KORA to kompleksowe rozwiązanie walki elektronicznej wczesnego ostrzegania. Zbiera ono informacje pozyskane z emisji radarów pokładowych oraz środków łączności jednostek znajdujących się w strefie działań. Pozyskane informacje ma przetwarzać w taki sposób, że wzmacnia pozyskane sygnały, przetwarza i dokonuje ich fuzji.

W efekcie tego podaje załodze obraz informacji ze spektrum elektromagnetycznego zwiększając w ten sposób jej świadomość sytuacyjną. Dzięki temu załogi fregat F126 będą miały możliwość pasywnego rozpoznawania szerokiego zakresu zagrożeń, poprzez namierzanie i klasyfikację np. wrogich stacji radiolokacyjnych czy systemów łączności.

Jak powiedział Wolfgang Marchl, wiceprezes ds. rozwiązań dla sektora rządowego firmy Rohde & Schwarz, jego zastosowanie daje zupełnie nowy wymiar jeżeli chodzi o pozyskiwanie nowych informacji. Dodaje on też, że rozwiązanie to jest skalowalne i modularne skutkiem czego może zostać wykorzystany na różnej wielkości platformach.

Fregaty typu F126 to przyszłość niemieckiej marynarki wojennej. Wybudowanych ma zostać minimum cztery a maksimum sześć tych jednostek (dwie to opcja), a w ich budowę będzie zaangażowane konsorcjum pod przewodnictwem holenderskiej stoczni Damen, w którym są także firmy Blohm+Voss i Thales. Jak wspomniano jednostki te mają wchodzić do służby począwszy od 2028 roku. W linii zastąpią cztery fregaty typu Brandenburg wybudowane w latach 90. F126 powstaną z dużym uwzględnieniem technologii stealth i będą wypierały 9900 ton. Oznacza to, że będą porównywalne gabarytowo z krążownikami ciężkimi z czasów drugiej wojny światowej i będą największymi niemieckimi okrętami bojowymi od 1945 roku.

Obecnie Niemcy mają 11 fregat i kończą program wprowadzania do służby fregat F125 (typ Baden-Württemberg) o wyporności 7200 ton. Są to łącznie cztery jednostki, z których do służby weszły już trzy a ostatnia ma zostać przekazana w roku 2022.

źródło/ fot. http://www.defence24.pl

Zobacz podobne

Nowy podwodny robot dla Lotos Petrobaltic

BS

Rekordowy rozładunek zbiornikowca z olejem napędowym w Porcie Gdynia 

KM

Remont masowca „Resko” w MSR „Gryfia” dobiega końca!

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie