Polski Portal Morski
Aktualności Stocznie Technologie

Położenie stępki na nowy prom hybrydowy P317

To już trzeci, tego typu,  nowoczesny prom hybrydowy „plug-in”, w pełni wyposażony, budowany dla fińskiego operatora promowego  Finferries przez stocznie CRIST.

Budowa kolejnej jednostki  jest kontynuacją długoletniej, owocnej współpracy między CRIST a Finferries, a także ugruntowaniem ogromnego doświadczenia jakie stocznia CRIST nabyła realizując poprzednie projekty.

Prom hybrydowy będzie pokonywać swoją trasę, korzystając wyłącznie z własnych baterii ładowanych bezpośrednio z lądu podczas ładunku i rozładunku, natomiast spalinowe zespoły prądotwórcze będą służyły jedynie jako rezerwowe źródło zasilania jednostki w przypadku złych warunków pogodowych na trasie.

Jednostka o długości 70m przeznaczona do eksploatacji na wodach o ograniczonym dostępie, specjalnie zaprojektowana dla połączenia Nauvo-Korppoo w Finlandii, będzie miała możliwość przetransportowania do 52 samochodów osobowych lub kombinację przyczep, ciężarówek, autobusów i samochodów, a także przewóz do  200 pasażerów na swoim pokładzie.

Należy przypomnieć, iż  pierwszym wybudowanym przez CRIST dla Finferries najnowocześniejszym, dwustronnym  promem hybrydowym, była „Elektra”.  

„Elektra” to pierwszy tego typu prom wybudowany w Unii Europejskiej a drugi na świecie,  który okazał się wielkim sukcesem na skalę międzynarodową. Jego innowacyjny system ładowania i rozwiązanie hybrydowe zostały nagrodzone m.in. międzynarodową nagrodą „Ship of the Year” w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018 przyznaną za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskiego przemysłu morskiego wręczoną podczas II Forum Wizja Rozwoju w Gdyni.

Zobacz podobne

PGE i Orsted organizują spotkanie z dostawcami ws. Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica

BS

MŚ w żeglarstwie: polski 49er pokazał moc!

AB

Prezes PGE: do końca roku sprowadzimy 8 mln ton węgla

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie