Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV Porty Ważne

Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu. Komisja wytypowała wykonawców do dalszego postępowania

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście wyznaczył że umowa, która ma wyłonić realizatora projektu głębokowodnego terminalu kontenerowego ma zostać podpisana do końca 2022r. Zgodne z koncepcją głębokowodny terminal kontenerowy ma powstać w granicach portu zewnętrznego ale głównie w obszarze przeznczonym do zalądowienia.

Do 30 września były przyjmowane zgłoszenia od zainteresowanych, które następnie były weryfikowane pod względem formalnym. W drugim etapie Komisja wskazała uczestników, którzy zostali dopuszczeni do dalszego postępowania. Są to trzy firmy: z Warszawy, Wielkiej Brytanii oraz Belgii. Komisja będzie też zbierać zapytania potencjalnych wykonawców odnośnie projektu, dokumentacji, warunków umów, by na nie udzielić odpowiedzi, wyjaśnić wątpliwości itd. Ten etap zakończy się przygotowaniem i złożeniem ofert. Termin graniczny to 28 lutego 2022 roku. Otwarcie ofert nastąpi następnego dnia.

Trzeci, ostatni etap postepowania to już negocjacje Komisji zmierzające od sprecyzowania treści umów. Efektem ma być podpisanie w pełni wynegocjowanych dokumentów z przyszłym realizatorem projektu głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu. Ma to nastąpić do końca 2022 roku.

Głębokowodny terminal kontenerowy będzie częścią kompleksu terminalowego, wraz z terminalem LNG oraz terminalem uniwersalnym, który przejmie funkcje obecnego portu wewnętrznego w Świnoujściu. Zewnętrzny kompleks portowy, zlokalizowany w bliskości Cieśnin Duńskich i na osi korytarzy transportowych Bałtyk-Adriatyk-Morze Śródziemne, łączący Europę środkowo – wschodnią ze Skandynawią – stanie się portem węzłowym, tranzytową bramą dla całego zaplecza wzdłuż wspomnianych szlaków transportowych.

Terminal ulokowany w porcie zewnętrznym pozwoli przyjmować największe kontenerowce, jakie mogą wchodzić na Bałtyk. Infrastruktura zapewni obsługę dwóch dużych jednostek oceanicznych i kilku mniejszych, feederowych statków. A realizowane za miliardy złotych już teraz potężne inwestycje infrastrukturalne usprawnią łańcuch logistyczno-transportowy wzmacniając funkcje bazowe terminalu kontenerowego i całego kompleksu portowego.

źródło ZMPSiŚ, eswinoujscie.pl / fot. ZMPSiŚ / mat. filmowy ZMPSiŚ

Zobacz podobne

Bezpieczeństwo energetyczne krajów regionu Morza Bałtyckiego – polski głos w tej sprawie

PL

Wodowanie lodołamacza liniowego „Ocelot” w stoczni „Remontowa Shipbuilding”

AB

Gaz-System rozpoczął układanie gazociągu Baltic Pipe na Morzu Bałtyckim

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie