Olbrzymia tarcza maszyny, która wydrążyła tunel w Świnoujściu, została zdemontowana. Przy komorze odbiorczej stanęły potężne dźwigi, które wyciągnęły części głowicy.
Tarcza drążąca, która była sercem „Wyspiarki”, miała ponad 13 metrów średnicy. Zarówno jej montowaniu, jak wyciąganiu z komory, towarzyszyły ogromne dźwigi. Demontaż maszyny jeszcze nie jest zakończony. Odbywa się etapowo.
Poza tym na wyspie Wolin, na odcinku od pierwszego segmentu do szesnastego trwają roboty wykończeniowe konstrukcji rampy. Z kolei na wyspie Uznam, w komorze startowej uszczelniane są ściany szczelinowe. W rejonie rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową w dalszym ciągu wykańczana i uszczelniana jest konstrukcja.
Intensywne prace prowadzone są również wewnątrz tunelu. Montowana jest stalowa konstrukcja wzmacniająca obudowę tunelu przy wyjściu ewakuacyjnym nr 1 . Natomiast przy wyjściu ewakuacyjnym nr 2 zakończono wykonanie podlewki konstrukcji wzmacniającej obudowę tunelu.
Trwa również murowanie ścian zewnętrznych w budynkach biura Centrum Obsługi. Przy trafostacji TK3 kontynuowane są roboty fundamentowe oraz przygotowywane jest podłoże i wykonywana jest warstwa betonu podłoża wewnątrz budynku.
źródło / fot. UM Świnoujście