Polski Portal Morski
Aktualności Żegluga

TransContainer uruchamia regularne usługi multimodalne z Korei do Polski przez Daleki Wschód

PJSC TransContainer z Grupy Delo wraz z koreańską firmą Pantos Logistics oraz polską firmą PKP LHS uruchomiły regularną usługę multimodalnego przewozu ładunków w kontenerach z Republiki Korei do Polski przez rosyjski Daleki Wschód i Ukrainę informuje TransContainer w komunikacie prasowym.


W ramach pierwszej wysyłki 60 kontenerów załadowanych elektroniką, częściami samochodowymi i towarami konsumpcyjnymi zostało wysłanych z Busan do stacji Sławków w Polsce. Ładunek przybył z Korei drogą morską, a 3 listopada 2021 r. został wysłany pociągiem ekspresowym z Nachodki do punktu docelowego koleją transsyberyjską. Pociąg przejedzie przez przejście graniczne Suzemka-Zernovo, przejedzie przez terytorium Ukrainy i dotrze do Polski przez przejście graniczne w Hrubieszowie. Transport koleją zajmie 15 dni. W przyszłości składy całopociągowe będą kursowały na tej trasie co tydzień.


TransContainer zapewnia swoje kontenery na całej trasie i organizuje transport kolejowy z rosyjskiego Dalekiego Wschodu do granicy z Polską, Pantos Logistics zapewnia transport samochodowy na terenie Republiki Korei, transport morski i dostawę na ostatnią milę w Europie, a PKP LHS organizuje przewóz ładunków koleją na terenie Polski.

„Transport kolejowy w ramach naszej nowej usługi realizowany jest na najdłuższej trasie szerokotorowej na świecie: w sumie pociąg przejeżdża ponad 11 tysięcy kilometrów. Transport jednotorowy pozwala zaoszczędzić czas, ponieważ nie ma potrzeby wykonywania przeładunku na trasie aż do granicy z krajem docelowym”, powiedział Vladimir Khlutkov, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w Azji i Pacyfiku w PJSC TransContainer.
W kontekście obciążenia białoruskich przejść granicznych TransContainer dywersyfikuje trasy dostaw do Europy. Nowa trasa dołączyła do uruchomionej we wrześniu regularnej obsługi multimodalnej z krajów regionu Azji i Pacyfiku do Europy przez port Kaliningrad.

PJSC „TransContainer” to rosyjski intermodalny operator kontenerowy, który zarządza największą flotą kontenerów i platform w Rosji.

źródło Infomare/ fot. VSC

Zobacz podobne

Polskie porty poradziły sobie z koronakryzysem

AB

Ceny ropy w USA stabilne po zwyżce w 2 sesje o prawie 4 proc.

BS

KGHM: najlepsze wyniki finansowe spółki od 2011 roku

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie