Budynek Morskiego Centrum Nauki (MCN) i jego otoczenie zmienia się z dnia na dzień. Gotowe są przeszklenia od ulicy Wendy.
Trwa szklenie fasady od strony Odry. Te ogromne połacie szkła oprócz ozdobnej funkcji architektonicznej dadzą możliwość podziwiania miedzy innymi kuli planetarium umieszczonej wewnątrz budynku.

Przybywa kolejnych powierzchni elewacji pokrytych siatką cięto – ciągnioną. Pojawiła się ona również na ścianach od strony promenady i na ścianie północnej. Tak o elewacji Morskiego Centrum Nauki mówi autor projektu budynku inżynier architekt Piotr Płaskowicki z warszawskiej firmy PPA:
„Po zmianie funkcji obiektu z muzeum na interaktywny obiekt Morskiego Centrum Nauki oraz upływie 8 lat od wygranego konkursu w 2011 stwierdziłem, że projekt fasady powinien odpowiadać nowym wytycznym. Dlatego też stonowana, zachowawcza bryła w kolorystce istniejącego otoczenia – czerwono żółtej zniszczonej cegły wydała się dość powszechna a nawet banalna. W świetle rygorów zamówień publicznym oraz medialnie opatrzonej naszej pracy konkursowej postanowiłem znaleźć kompromis – złoty środek tak, aby zmiana dotyczyła najmniejszej ingerencji w założenia sprzed lat. Ostatecznie postanowiłem do finalnego rozwiązania „zaprosić”: głębię, kolor i naturalny światłocień. Konstrukcja nowego rozwiązania opiera się na dwóch oddalonych od siebie warstwach elewacyjnych, wzajemnie uzupełniających odbiór przestrzenny. Wewnętrzna płaszczyzna w postaci kolorowych paneli elewacyjnych jest autorską interpretacją poprzesuwanych kontenerów morskich przypadkowo poukładanych, tworząc przestrzenny collage. Zewnętrzna, zbudowana z czarnej cięto – ciągnionej siatki, poprzez swoją perforację buduje wraz z naturalnym oświetleniem finalny przestrzenny efekt. Głębia, zmienny kąt patrzenia powodują unikalny efekt obioru elewacji obiektu MCN.”

Wkrótce będziemy mogli podziwiać efekt pracy ekip budowlanych, które pracują pod nadzorem architekta. Jednocześnie trwają prace wokół budynku przy kładzeniu płyt chodnikowych, które oprócz walorów estetycznych mają powierzchnię zapobiegającą poślizgom.


Źródło: centrumnauki.eu fot.gł.: ERBUD