Próby na morzu rozpoczęły się w 10 listopada i trwały tydzień. Aktualnie rozpoczynają się przygotowania do przekazania promu kanadyjskiemu armatorowi.
Salish Heron – taką nazwę na burcie nosi nowy prom pasażersko-samochodowy klasy Salish, zbudowany w stoczni Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku dla BC Ferries. Ujawniając nazwę promu, kanadyjski armator zaprosił rdzennych artystów, wywodzących się z indiańskich plemion Saliszów, zamieszkujących wybrzeże Kolumbii Brytyjskiej, do tworzenia dzieł sztuki, które ostatecznie przyozdobią jednostkę.
Kolejna jednostka klasy „Salish” zastąpi jednostkę Mayne Queen i będzie obsługiwać, wspólnie ze statkiem Queen of Cumberland linię Swartz Bay – Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie.
To duże w swojej klasie (dł. 107 m, pojemność 138 pojazdów oraz 600 pasażerów), zawierające innowacyjne rozwiązania techniczne, przyjazne środowisku dwustronne promy pasażersko-samochodowe z silnikami dwupaliwowymi (dual fuel) – z możliwością zasilania tradycyjnym paliwem dieslowskim, ale zasadniczo przeznaczonymi do spalania gazu ziemnego (przechowywanego w postaci gazu skroplonego – LNG).
Były to pierwsze we flocie BC Ferries promy z napędem na LNG i jedne z pierwszych z tego typu paliwem w Ameryce Północnej. Takie rozwiązanie generuje olbrzymią korzyść dla środowiska (zmniejsza emisję dwutlenku węgla o ok. 25%, tlenków siarki o prawie 100% i tlenków azotu o ok. 85% w porównaniu do napędu konwencjonalnego opartego na paliwie żeglugowym).
źródło remontowa-rsb / fot. trójmiasto.pl