Polski Portal Morski
Aktualności Stocznie

Prom wykonany przez Remontową Shipbuilding S.A. przechodzi próby morskie

Próby na morzu rozpoczęły się w 10 listopada i trwały tydzień. Aktualnie rozpoczynają się przygotowania do przekazania promu kanadyjskiemu armatorowi.

Salish Heron – taką nazwę na burcie nosi nowy prom pasażersko-samochodowy klasy Salish, zbudowany w stoczni Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku dla BC Ferries. Ujawniając nazwę promu, kanadyjski armator zaprosił rdzennych artystów, wywodzących się z indiańskich plemion Saliszów, zamieszkujących wybrzeże Kolumbii Brytyjskiej, do tworzenia dzieł sztuki, które ostatecznie przyozdobią jednostkę.

Kolejna jednostka klasy „Salish” zastąpi jednostkę Mayne Queen i będzie obsługiwać, wspólnie ze statkiem Queen of Cumberland linię Swartz Bay – Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie.

To duże w swojej klasie (dł. 107 m, pojemność 138 pojazdów oraz 600 pasażerów), zawierające innowacyjne rozwiązania techniczne, przyjazne środowisku dwustronne promy pasażersko-samochodowe z silnikami dwupaliwowymi (dual fuel) – z możliwością zasilania tradycyjnym paliwem dieslowskim, ale zasadniczo przeznaczonymi do spalania gazu ziemnego (przechowywanego w postaci gazu skroplonego – LNG).

Były to pierwsze we flocie BC Ferries promy z napędem na LNG i jedne z pierwszych z tego typu paliwem w Ameryce Północnej. Takie rozwiązanie generuje olbrzymią korzyść dla środowiska (zmniejsza emisję dwutlenku węgla o ok. 25%, tlenków siarki o prawie 100% i tlenków azotu o ok. 85% w porównaniu do napędu konwencjonalnego opartego na paliwie żeglugowym).

źródło remontowa-rsb / fot. trójmiasto.pl

Zobacz podobne

Startuje budowa infrastruktury przesyłowej w Choczewie dla morskiej farmy wiatrowej Baltic Power

BS

Terminal instalacyjny dla farm wiatrowych w Gdyni. Najpierw tymczasowy

KM

Finlandia podpisała 10-letnią umowę na czarter gazowca LNG

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie