Polski Portal Morski
Aktualności Ważne

Rosyjski statek niemal utknął na polskich wodach. Załoga była pijana

Rosyjski statek handlowy, płynący z Kłajpedy, w ostatniej chwili uniknął wejścia na mieliznę u brzegów Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku. Interweniowali funkcjonariusze z Kaszubskiego Dywizjonu Straży Granicznej. Okazało się, że kapitan i dwóch oficerów było nietrzeźwych – informuje PortalMorski.pl.

Do zdarzenia doszło w sobotę po godzinie 4 rano. Udźwigowiony drobnicowiec Ruslana, którego armatorem i operatorem jest Transflot Ltd z Petersburga, płynął z prędkoscia około 11 węzłów wprost ku plaży na Wyspę Sobieszewską, już poza wyznaczonym torem wodnym. Załoga nie odpowiadała na wywołania ze strony Polish Rescue Radio i innych służb. 

Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa (Służba SAR) zadysponowała na miejsce zdarzenia szybki statek ratowniczy Wiatr. Zadysponowano też jednostkę pływającą Straży Granicznej

Ostry obrót

Statek wykonał ostry obrót o ponad 180 stopni na około trzy kable przed wejściem na mieliznę (czyli około jednego kilometra od krawędzi plaży), po czym udał się na kotwicowisko portu Gdańsk. 

O podejrzanych manewrach jednostki na Zatoce Gdańskiej Straż Graniczną powiadomiła administracja morska. Na miejsce natychmiast w trybie alarmowym udał się patrolowiec Straży Granicznej SG-215, z którego funkcjonariusze SG weszli na pokład rosyjskiego statku i sprawdzili trzeźwość załogi, obywateli Rosji – informuje PortalMorski.#wieszwiecejPolub nashttps://www.facebook.com/plugins/like.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Ftvp.info&width=450&layout=standard&action=like&show_faces=false&share=false&height=35&appId=825992797416546Kapitan miał prawie promil alkoholu, dwóch oficerów około 1,5 promila. Rzecznik Morskiego Oddziału Straży Granicznej przekazał, że na statku stojącym na kotwicowisku, przebywał wtedy inspektor Urzędu Morskiego w Gdyni, który prowadził czynności w asyście funkcjonariuszy Kaszubskiego Dywizjonu Straży Granicznej. 

Nie ma informacji mówiących o tym, czy nawigatorzy zorientowali się w swojej niebezpiecznej sytuacji i wykonali manewr ratujący statek przed wejściem na mieliznę w wyniku interwencji podjętej przez statek SAR (który miał do dyspozycji poza łącznością radiową także między innymi sygnały dźwiękowe) względnie przez jednostkę patrolową Straży Granicznej, czy też usłyszeli wreszcie wywołania którejś ze służb morskich przez radio lub – po wcześniejszym zagapieniu czy nieobecności w sterówce – sami w końcu zauważyli, co się dzieje. 

Drobnicowiec Ruslana posiada IMO 9352339. Statek został zbudowany w 2007 roku w Chinach. Państwo bandery to Rosja, zaś nośność 7697 ton, wyporność 10 301 ton, ładowność 375 TEU. Długość całkowita jednostki to 119,98 m, szerokość konstrukcyjna 15,20 m, natomiast zanurzenie konstrukcyjne 7,05 m.

Źródło/fot.: TVP Info

Zobacz podobne

Rekordowy rok dla Kanału Panamskiego

BS

Większe możliwości Terminala LNG w Świnoujściu

BS

Największa polska flaga już wisi w Świnoujściu na Latarni Morskiej

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie