Polski Portal Morski
Aktualności Stocznie

30 lat temu Stocznia Szczecińska przekazała niemieckiemu armatorowi pierwszy kontenerowiec z serii B 183 „KAIRO”

W 1989 roku Stocznia Szczecińska odkupiła od niemieckiej stoczni Rickmer’s Werft projekt techniczny kontenerowca o pojemności 1000 TEU. Projekt zaadoptowano do możliwości technicznych i technologicznych stoczni. W nomenklaturze Stoczni Szczecińskiej statki budowane według tego projektu oznaczono symbolem B 183.
Stępkę pod budowę pierwszego kontenerowca z serii B 183 położono 12 października 1990 roku, wodowanie odbyło się 14 marca 1991 roku.

Statek o nazwie „KAIRO” przekazano niemieckiemu armatorowi 24 grudnia 1991 roku. W tym czasie sytuacja stoczni była bardzo trudna, dlatego od położenia stępki do przekazania statku armatorowi minęło 14 miesięcy.

W latach 1991-1997 Stocznia Szczecińska przekazała armatorom 27 kontenerowców typu B 183 budowanych w czterech seriach. Statki miały 149,7 m długości, 22,94 m szerokości i 8,27 m zanurzenia. Załoga liczyła 24 osoby. Jednostki mogły jednorazowo przewozić 1012 kontenerów.
Był to jeden z hitów eksportowych stoczni o czym świadczy liczba wybudowanych jednostek.
W ramach umowy międzypaństwowej kontenerowce typu B 183 miały być budowane przez stocznie w Wietnamie. Takim statkiem był „Visashin Mariner” – pierwszy z czterech kontenerowców budowanych w Wietnamie. Dla stoczni Bach Dang Shipyard Stocznia Szczecińska wykonała projekt oznaczony symbolem PP-001. Był to kontenerowiec o pojemności 600 TEU.

źródło / fot. Infomare, fot. gł. Shipspotting.com

Zobacz podobne

Niemcy. Media: rząd planuje wywłaszczenie części Nord Stream 2

KM

Media: kanclerz Scholz koryguje kurs wobec Nord Stream 2

BS

32 dni bohaterskiej Obrony Helu

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie