Polski Portal Morski
Aktualności

Jak minął rok największemu polskiemu armatorowi ?

To był bardzo dobry rok dla największego polskiego armatora- Polskiej Żeglugi Morskiej.

Stawki frachtowe dla statków jakie posiada PŻM wzrosły czterokrotnie – mówi Krzysztof Gogol z Polskiej Żeglugi Morskiej.

– Bardzo wysokie były stawki frachtowe na przewóz ładunków masowcami. Warto to powiedzieć „obrazowo”, w momencie, kiedy rok się zaczynał, w styczniu stawki były trzykrotnie, czy czterokrotnie nawet mniejsze, niż w październiku. Przez cały 2021 rok stawki rosły i nasze statki to odczuwały – dodawał Gogol.

W mijającym roku statki PŻM w niewielkim stopniu woziły węgiel, w ładowniach armatora dominowało czyste zboże.

– W ładowniach naszych statków przede wszystkim królowało zboże, było go bardzo dużo na rynku. Woziliśmy je głównie pomiędzy obiema Amerykami, a Europą i Afryką Północną. Również woziliśmy duże ilości zboża z okolic Morza Czarnego, Ukrainy do Arabii Saudyjskiej – podsumowuje rzecznik PŻM.

Polska Żegluga Morska ma obecnie 59 statków w tym cztery promy na liniach do Szwecji. Statki PŻM są stosunkowo nowe, średnia wieku jednostki nie przekracza 10 lat.

źródło Radio Szczecin/ fot. PŻM

Zobacz podobne

Ukraina/ Ministerstwo Infrastruktury apeluje o zerwanie morskich połączeń z portami Rosji

BS

Premier: teraz widać, że mieliśmy rację walcząc z Nord Stream 2

BS

Guibourge-Czetwertyński: w KPO 1 mld euro na zielone technologie, 800 mln euro – na wodorowe

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie