Polski Portal Morski
Aktualności Offshore Polska Morska TV

Platformy wiertnicze Lotos Petrobaltic

Majątek produkcyjny grupy kapitałowej LOTOS Petrobaltic tworzy pięć platform: dwie platformy wiertnicze i trzy platformy eksploatacyjne w tym bezzałogowa platforma PG-1. Zapraszamy do obejrzenia jak wygladają platformy na morzu Bałtyckimw zimowej aurze.

Petro Giant to największa ze wszystkich jednostek należących do LOTOS Petrobalticu.Kolejną jest platforma Lotos Pertobaltic samopodnośna (jack-up). Jest to platforma typu cantilever – z wieżą wiertniczą wysuwaną poza obrys pontonu platformy. Kolejną jest Petrobaltic, została zbudowana jako platforma wiertnicza, przez wiele lat służyła do prowadzenia wierceń i rekonstrukcji odwiertów. W 2019 r. zakończyła się jej przebudowa na platformę eksploatacyjną. Dalej mamy Baltic Beta zbudowana jako platforma wiertnicza typu jack-up (samopodnośna), przebudowana na platformę wydobywczą, obecnie pracuje jako centrum wydobywcze na złożu B3.Kolejna to Stacjonarna platforma PG-1. Sterowanie pracą PG-1 odbywa się za pomocą łączy bezprzewodowych z pokładu platformy Baltic Beta odległej o blisko 4 km.

LOTOS Petrobaltic to jedyne polskie przedsiębiorstwo górnicze zajmujące się poszukiwaniem i eksploatacją złóż ropy i gazu na polskim szelfie Morza Bałtyckiego oraz kompleksową obsługą logistyczną offshore, obsługą badań morza oraz zarządzaniem flotą.

Należąca do grupy kapitałowej LOTOS Petrobaltic spółka Energobaltic zajmuje się zagospodarowaniem gazu odpadowego towarzyszącego ropie naftowej wydobywanej spod dna Morza Bałtyckiego. W Elektrociepłowni Władysławowo spółka wytwarza z tego gazu energię elektryczną, cieplną, LPG i kondensat gazowy. Spółki z Grupy Miliana prowadzą działalność w zakresie logistyki morskiej na rzecz LOTOS Petrobalticu. Obejmują one m.in. usługi magazynowania i transportu ropy naftowej, asysty ratowniczej i przeciwrozlewowej oraz prace geotechniczne.

źródło/ fot. / mat.filmowy LOTOS Petrobaltic, ujęcia Paweł Gonstal

Zobacz podobne

Nowy holownik zostanie wybudowany w gdańskiej stoczni

KM

W Odessie o transkaspijskim korytarzu transportowym

AB

Gdynia Sailing Days – medalowy początek Polaków

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie