Pod koniec grudnnia 2021 roku, mięliśmy okazję zobaczyć kolejnego kolosa cumującego w Porcie Gdynia.
Tym razem 333 metrowy kontenerowiec, cumował przy BCT – Baltic Container Terminal w Gdyni. Wprowadzenie takiej jednostki do portu wymaga wsparcia holowników. Zobaczcie sami jak wygląda cumowanie takigo olbrzyma.
Statek NORTHERN JAVELIN jest kontenerowcem pływajacym pod banderą Madery , zbudowany został w 2009 roku a jego szerokość to 43 metry. Jego ładowność wynosi 8400 TEU, a jego obecne zanurzenie wynosi 13,5 metra
Bałtycki Terminal Kontenerowy jest jednym z największych terminali kontenerowych zarówno w Polsce, jak i w rejonie Morza Bałtyckiego. Od 2003 roku spółka jest własnością międzynarodowego operatora terminali kontenerowych grupy ICTSI, która specjalizuje się w zakupie, rozwoju, zarządzaniu i obsłudze portów i terminali kontenerowych na całym świecie.
BCT jest specjalistycznym terminalem dedykowanym do obsługi ładunków skonteneryzowanych w różnych relacjach transportowych, oferując takie usługi jak: załadunek , wyładunek, przeładunek, formowanie i rozformowanie oraz składowanie kontenerów. Kolejowy terminal intermodalny zlokalizowany na BCT pozwala na obsługę regularnych pociągów kontenerowych łączących Port Gdynia z zapleczem. BCT zajmuje się dodatkowo obsługą (w tym w ramach składów celnych) drobnicy nieskonteneryzowanej (również typu project cargo) i samochodów.
źródło Port Gdynia, BCT/ fot. Vessel Finder/ mat. filmowy Port Gdynia