Polski Portal Morski
Aktualności

DCT Gdańsk z rekordowym wynikiem

Ponad 2,1 miliona TEU (kontenerów 20-stopowych) obsłużył w 2021 roku DCT Gdańsk („DCT”), co stanowi wzrost o ok. 5 proc. i sprawia, że był to rekordowy rok dla największego terminala kontenerowego na Morzu Bałtyckim. Stało się tak  pomimo wyzwań dla portów i  branży logistycznej spowodowanych trwającą pandemią.

Powstanie prawdziwego Bałtyckiego Hubu

Wynik 2 milionów przeładowanych TEU DCT osiągnął w grudniu 2019 roku, tuż przed wybuchem pandemii koronawirusa. Tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę
2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku.
W 2020 r. z powodu zakłóceń w łańcuchach dostaw wynik spadł nieznacznie poniżej 2 mln (1,91 mln TEU), ale do końca kwietnia 2020 r. odbicie było już widoczne,
a jesienią 2020 r. wolumeny  wróciły do poziomów z 2019 r.

Charles Baker, dyrektor generalny  DCT Gdańsk, mówi: „Pomimo wyzwań związanych z pandemią COVID-19, powodujących zawirowania w globalnej logistyce oraz łańcuchach dostaw  przeładowaliśmy w 2021 roku ponad 2 092 432 TEU..

To osiągnięcie świadczy o   zaufaniu naszych klientów do DCT Gdańsk w połączeniu z wysokim poziomem   usług DCT i naszą doskonałą  lokalizacją . Ten wynik pokazuje raz jeszcze, że jesteśmy prawdziwym bałtyckim hubem transportowym i  bramą transportową do Europy Środkowo-Wschodniej”.

W lipcu 2021 roku Port Gdańsk ogłosił, że  DCT Gdańsk zbuduje trzecie nabrzeże głębokowodne, tzw. Baltic Hub 3, co po zakończeniu inwestycji  zwiększy  możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro (ok. 2 mld złotych) powstanie nabrzeże (zlokalizowane na wschód od istniejącego nabrzeża T1) o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac
o powierzchni 36 ha, którego otwarcie planowane jest na 2024 r.

„Dzięki tej inwestycji jesteśmy w stanie systematycznie poprawiać nasze wyniki, co nas bardzo cieszy. Ponadto zakończyliśmy rozbudowę bocznicy kolejowej z trzema dodatkowymi torami – DCT ma teraz siedem torów – każdy po 750 metrów. Będziemy cały czas inwestować  w rozwój technologiczny naszego terminala”, dodaje Charles Baker.

Ustanowienie nowych rekordów

DCT Gdańsk jest jedynym głębokowodnym terminalem na Morzu Bałtyckim, posiadającym nabrzeże
o głębokości 17 metrów, co umożliwia to przyjmowanie największych kontenerów na świecie. Działalnośc terminala przyczyniła się do tego, że  Port Gdańsk w pierwszej  połowie 2021 r. awansował na pierwsze miejsce w rankingu portów kontenerowych w całym basenie Morza Bałtyckiego.

W kwietniu minionego roku  DCT pobił także rekord  15 milionów przeładowanych kontenerów od początku swojego istnienia w 2007 r.,  a w lipcu odnotował rekord liczby TEU  obsługiwanych w jednym zawinięciu statku (20 207 TEU). W  listopadzie terminal  obsłużył rekordową  liczbę statków w ciągu miesiąca (70).

Źródło/fot.: DCT Gdańsk

Zobacz podobne

Nowe morskie projekty wiatrowe na Bałtyku

BS

Próbne wystrzelenie rakiet Cyrkon z fregaty i okrętu podwodnego

KM

Odkryto najbardziej rozległy koralowiec Wielkiej Rafy

JJ

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie