W Porcie Szczecin – Świnoujście w 2021 roku przeładowano ogółem 33,2 mln ton ładunków, co stanowi wzrost o 6,6 proc. w stosunku do roku 2020. Port dzięki realizowanym projektom pnie się w górę z wynikami, umacniając swoją pozycję w portach Europy.
Port w Szczecinie cały czas się rozwija, aktualnie trwają prace przy poprawieniu dostępu do portu w Szczecinie. Te w rejonie Kanału Dębickiego mają zakończyć się w 2023, z kolei w rejonie Basenu Kaszubskiego prace maja zakończyć się w jeszcze w tym roku.
Port Szczecin – Świnoujście ma najdynamiczniej rozwijający się terminal promowy w Polsce, w którym w ostatniej dekadzie przeładunki wzrosły o 139 proc. Będzie on obok terminala LNG jednym z filarów rozwoju portu, który rozbudowuje bazę promową.
– Przeładunki promowe stanowią 45 proc. tonażu Świnoujścia. Pod koniec roku oddamy do użytku stanowisko nr 5, które będzie mogło przyjmować promy o długości 260 m. Tak dużych chyba jeszcze nie ma na Bałtyku. W naszych planach jest już stanowisko nr 6. Daleko nam do Trelleborga, niekwestionowanego lidera promowego na Bałtyku, ale chcemy walczyć o pozycję dominującą na południowym Bałtyku – zapowiada Urbaś.
Kolejną bardzo ważną inwestycją jest Głębokowodny Terminal kontenerowy w Świnoujściu. Prezes Morskiego Portu Szczecin-Świnoujście zapewnia, że głębokowodnym terminalem kontenerowym są zainteresowane 3 podmioty. W tym roku zlecimy przygotowuje koncepcji programowo-przestrzennej.
źródło ZMPSiŚ, media/ fot.Wikipedia /mat. filmowy ZMPSiŚ