W tunelu trwają prace wiertnicze i instalacyjne rur mrożeniowych, które są przygotowaniem do wykonania wyjść ewakuacyjnych. Uszczelniana jest też obudowa tunelu.
Na wyspie Uznam, w komorze startowej, trwa demontaż ślepego tunelu, natomiast na wyspie Wolin rozpoczęło się profilowanie terenu w części drogowej.
W tunelu wydrążonym maszyną TBM trwają prace wiertnicze i instalacyjne rur mrożeniowych i technologicznych. Betonowane są wsporniki pod prefabrykaty.
Ba wyspie Uznam w komorze startowej trwają prace porządkowe, podobnie na odcinku rampy i tunelu w segmentach od S1 do S11. Na Wyspie Wolin komora odbiorcza jest odwadniana i czyszczona.
Świnoujski tunel ma w sumie 3,2 kilometra, z czego niemal 1,5 kilometra to tunel wydrążony przez maszynę TBM (razem z odcinkami wykonanymi metodami stropowymi cały tunel będzie miał prawie 1,8 km). W najgłębszym miejscu znajduje się około 24 metrów pod lustrem wody cieśniny Świny i 10 metrów pod jej dnem.
źródło/fot./ mat. filmowy Urząd Miasta Świnoujście