Polski Portal Morski
Aktualności Ministerstwo Żegluga

Gróbarczyk: nie widzę ryzyka zmiany wartości kontraktu na przekop Mierzei Wiślanej

Wzrost cen materiałów budowlanych nie powinien wpłynąć na wartość kontraktu na budowę drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – ocenił w wypowiedzi dla PAP wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

„Nie powinno być żadnego ryzyka (zmiany ceny – PAP), ponieważ większość pracy mamy już wykonanych. Pozostają przede wszystkim prace pogłębieniowe i umocnieniowe” – powiedział wiceminister zapytany przez PAP, czy w wzrostem cen materiałów budowlanych może wpłynąć na wartość kontraktu.

Wiceminister podtrzymał też terminie otwarcia przekopu, który zaplanowano na ten rok. „Planujemy otwarcie na drugą połowę roku” – dodał.

Umowa z wykonawcą kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną została podpisana w 2019 roku z polsko-belgijskim konsorcjum NDI i Besix, które zaproponowało cenę 992 mln 270 tys. zł.

Docelowo nowa droga wodna między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a wykonawcą przekopu (pierwszego etapu-PAP) konsorcjum firm NDI i Besix.

źródło PAP/ fot. Polska Morska

Zobacz podobne

Grupa Kapitałowa PGNiG dostarczy gaz do Mołdawii

KM

Promy PŻB będą pływać z Gdyni

KM

MW szkoli nawigatorów do śmigłowców AW101 wykrywających okręty podwodne

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie