Polski Portal Morski
Aktualności Środowisko

Plaża w Orłowie zniknęła pod wodą

Ostatnie sztormy, cofka i wichury sprawiły, że usypana dwa lata temu plaża w Orłowie znów znalazła się pod wodą. Urząd Morski w Gdyni po raz kolejny planuje refulację, ale i budowę podwodnych progów, które mają lepiej zabezpieczyć wybrzeże.

– W ramach jednego z aktualnie prowadzonych przez Urząd Morski w Gdyni projektów (modernizacja układu falochronów Portu Północnego w Gdańsku – budowa toru podejściowego wewnętrznego wraz z obrotnicą) planowane są w tym roku refulacje m.in. w rejonie Orłowa. Zakres i termin są w trakcie uzgadniania, odbędzie się to na pewno poza miesiącami wakacyjnymi – mówi Magdalena Kierzkowska, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni.

Planowane są też prace, które spowodują, że nie będzie trzeba reagować na efekty zmian, a będzie można im zapobiegać.

– Jesteśmy w trakcie opracowywania dokumentacji dotyczącej budowy progów podwodnych na tym odcinku. Opracowana już została analiza falowania i ruchu rumowiska. W tym kwartale planujemy ogłoszenie przetargu na opracowanie koncepcji projektowej wraz z badaniami geotechnicznymi. Zadanie to wykonujemy w ramach Programu Ochrony Brzegów Morskich – dodaje Magdalena Kierzkowska.

Niecałe dwa lata cieszyliśmy się szeroką plażą w Orłowie. Wiosną 2020 roku Urząd Morski w Gdyni przeprowadził kosztem 2,5 mln zł refulację wybrzeża, czyli poszerzył plażę do blisko 40 metrów na odcinku od mola aż do Sceny Letniej Teatru Miejskiego, korzystając z piasku wydobytego z dna morskiego w okolicy mola w Sopocie.

W ramach budowy wspomnianych progów wodnych, które mają zapobiegać ciągłemu podmywaniu wybrzeża, Urząd Morski planuje ogłosić w tym kwartale przetarg na opracowanie koncepcji projektowej wraz z badaniami geotechnicznymi. Zadanie realizowane jest w ramach Programu Ochrony Brzegów Morskich.

źródło http://www.trojmiasto.pl, http://www.gdynia.pl/ fot. http://www.trojmiasto.pl

Zobacz podobne

PGNiG: po połączeniu z PKN Orlen magazyny gazu pozostaną własnością nowo utworzonego koncernu

BS

Mierzeja Wiślana – pierwszy statek z narzutem kamiennym

Autor

Kolejny amerykański okręt w porcie Gdynia

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie