PŻM, która poprzez spółkę Polskie Promy realizuje wielomiliardową inwestycję budowy trzech (w opcji czterech) promów typu ro-pax w Gdańskiej Stoczni Remontowej przekazała, że proces inwestycyjny przebiega bez przeszkód.
Jak podał na Twitterze Marek Gróbarczyk – „Na konto stoczni przelano w ostatnim czasie pierwsze zaliczki armatorskie, co pozwala stoczni do przygotowania się do pierwszego etapu budowy statków tj. cięcia blach. Oznacza to, że budowa promów ro-paxów realizowana jest bez zakłóceń”
„W ramach umowy Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego S.A. wybuduje trzy promy, z których dwa będą pływać w barwach Unity Line, spółki zależnej PŻM. Częścią umowy jest list intencyjny, zawierający opcję budowy czwartego promu” – informował rzecznik Polskiej Żeglugi Morskiej Krzysztof Gogol.
Jak zaznaczył, będą to „nowoczesne, proekologiczne, niskoemisyjne jednostki napędzane czterema silnikami LNG typu Dual-Fuel ze wspomaganiem bateryjnym (hybryda)”, zasilane skroplonym gazem zasilane skroplonym gazem ziemnym i paliwem typu diesel, używanym do inicjacji zapłonu.
„Zamiast konwencjonalnych śrub napędowych, każdy prom będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne na rufie oraz dwa stery strumieniowe na dziobie, co znakomicie u usprawni manewrowanie w portach” – podał rzecznik PŻM.
źródło media / fot. PŻM