Polski Portal Morski
Aktualności Ważne

Orlen Paliwa chce rozbudować Terminal Gazu Płynnego w Szczecinie

Orlen Paliwa planuje rozbudowę Terminalu Gazu Płynnego w Szczecinie, a zakres prac przewiduje m.in. montaż dwóch zbiorników magazynowych LPG o pojemności 2100 metrów sześc. każdy. Spółka ogłosiła właśnie zapytanie ofertowe w tej sprawie. Oferty w ramach postępowania można składać do 28 lutego.

„Orlen Paliwa zaprasza do złożenia oferty dotyczącej rozbudowy Terminalu Gazu Płynnego w Szczecinie wraz z posadowieniem 2 sztuk zbiorników magazynowych LPG o pojemności 2100 metrów sześc. każdy” – oznajmiła spółka w opublikowanej we wtorek dokumentacji zapytania. Jak zaznaczono w ogłoszeniu, zakres prac w ramach inwestycji, której dotyczy postępowanie, obejmować będzie kilka branż, w tym budowlaną, kolejową, mechaniczną, konstrukcyjną, elektryczną i sanitarną.

Według Orlen Paliwa, przy rozbudowie Terminala Gazu Płynnego w Szczecinie o nowe pojemności magazynowe przewidywana jest też rozbudowę bocznicy kolejowej o trzy dodatkowe tory, budowa dodatkowego stanowiska przeładunkowego cystern kolejowych wraz z wagą kolejową oraz budowa pompowni LPG, jak również rozbudowa instalacji technologicznych, elektrycznych i przeciwpożarowych i odprowadzania wód deszczowych.

Spółka wyjaśniła, że postępowanie ogłoszone w związku z planowaną inwestycją będzie przebiegało w dwóch etapach: zbieranie ofert formalnych i technicznych do 28 lutego, a następnie zbieranie ofert handlowych, przy czym termin ofertowania to 14 dni. Jak wyjaśniono, „oferenci, którzy spełnią wszystkie warunki formalne i techniczne wymagane w pierwszym etapie postępowania – ich weryfikacja przebiegnie pozytywnie – zostaną zaproszeni i zakwalifikowani do etapu drugiego, handlowego”.

Orlen Paliwa to podmiot zależny PKN Orlen, zajmujący się przede wszystkim hurtową sprzedażą benzyny, olejów napędowego i grzewczego, a także propanu, butanu, mieszaniny propan-butanu – LPG oraz gazu ziemnego. Wykonuje też instalacje przemysłowe na gaz płynny. Na terenie kraju posiada sieć terminali LPG, w tym morski terminal w Szczecinie.

Niedawno Orlen Paliwa oraz Zarząd Morskiego Portu Police i Grupa Azoty Polyolefins podpisały list intencyjny dotyczący budowy przez Orlen Paliwa Terminala Gazu Płynnego na terenie portu morskiego w Policach. Budowa miałaby obejmować przede wszystkim instalację składającą się z parku zbiorników oraz infrastruktury przeładunkowej dla obsługi dostaw drogą wodną, drogową i kolejową.

„Terminal umożliwiałby odbiór propanu dostarczanego drogą morską i butanu dostarczanego drogą kolejową lub drogową oraz dalszą dystrybucję, na potrzeby działalności prowadzonej przez Orlen Paliwa” – wyjaśniała m.in. spółka, informując o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie planowanej inwestycji.

Spółka Orlen Paliwa szuka też podmiotu do opracowania koncepcji programowo przestrzennej dla planowanej budowy Terminala Gazu Płynnego w bazie magazynowej w Ostrowie Wielkopolskim. Oferty w ogłoszonym ostatnio postępowaniu można składać do 25 lutego. Pojemność magazynowa planowanego obiektu przewidywana jest na ok. 3 tys. ton, zdolność przeładunkowa na ok. 250 tys. ton w ciągu roku, w tym z dostaw kolejowych 200 tys. ton, a z dostaw autocysternami 50 tys. ton. Z kolei pojemność bocznicy kolejowej, uzależniona od ostatecznej lokalizacji, planowana jest tam do 100 wagonów. 

źródło PAP/ fot. Orlen Paliwa

Zobacz podobne

Prawie pół tysiąca osób na Dniu Dostawców organizowanym przez PGE i Ørsted

KM

232 lata temu uchwalono Konstytucję 3 maja

BS

LOTOS wśród najlepiej raportujących kwestie klimatyczne

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie