Polski Portal Morski
Aktualności Edukacja Forum Ekspertów Ważne

Zapraszamy na seminarium „Fit for 55. Szanse i zagrożenia dla transportu morskiego”

Dziś10 lutego o godz. 10.00, w auli Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, rozpocznie się seminarium „Fit for 55. Szanse i zagrożenia dla transportu morskiego”. Wydarzenie zostanie zrealizowane w formule hybrydowej – stacjonarnie na UM i równocześnie online. Transmisja na żywo będzie dostępna na https://vimeo.com/event/1743945 .

„Fit for 55” to pakiet projektów legislacyjnych, którym przyświeca zadanie podwyższenia celów klimatycznych Unii Europejska i jej krajów członkowskich. Głównym zamysłem projektowanych zmian jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych do atmosfery o 55% do 2030 r., w porównaniu z poziomem z roku 1990. Unii Europejskiej zmierza do tego, by stać się pierwszym neutralnym klimatycznie kontynentem w 2050 r. Przypomnijmy też, że obecnie realizowane dyrektywy UE mają za zadanie zredukować emisje dwutlenku węgla i innych gazów cieplarnianych o 40% do roku 2030 (w porównaniu z rokiem 1990). Planowany poziom 55% zwiększa obecne założenia o 38%, a do realizacji celu pozostało niecałe 8 lat.

W ramach seminarium, 10 lutego odbędą się dyskusje o wyzwaniach powyższych regulacji unijnych dla branży transportu morskiego. W trakcie 3 paneli odbędą się dyskusje dotyczące poniższych tematów:

  1. Czy Unia Europejska i IMO mówią jednym głosem?
  2. Czy armatorzy i stocznie są gotowi na wymagania dyrektyw?
  3. Jakie paliwa mogą stać się alternatywą dla tradycyjnych paliw węglowodorowych w przyszłości?
    Do dyskusji zaprosiliśmy przedstawicieli armatorów, stoczni, biur projektowych i producentów wyposażenia statków.

Seminarium, organizowane przez PRS we współpracy z Uniwersytetem Morskim w Gdyni, zostało objęte honorowym patronatem Ministerstw Infrastruktury oraz Klimatu i Środowiska. Udział w wydarzeniu potwierdził Minister Marek Gróbarczyk, Sekretarz stanu, pełnomocnik rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej w Ministerstwie Infrastruktury.

źródło PRS/ fot. Shutterstock

Zobacz podobne

Zachodnia Obwodnica Szczecina. Decyzja ws. strategicznej inwestycji

AB

Niemcy/ Media: w rosyjskiej wojnie przeciw Ukrainie woda zarówno celem, jak i bronią

JJ

Analiza: Polska potrzebowałaby floty 11-20 gazowców, by samodzielnie importować gaz LNG

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie