Polski Portal Morski
Aktualności Porty Turystyka

Ogromna inwestycja w Porcie w Pucku

Nowe miejsca do cumowania dla jachtów i bezpieczna, nowoczesna infrastruktura. Inwestycja ponad 32,8 milionów złotych ma być gotowa we wrześniu 2023 roku.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Rozbudowa i przebudowa portu w Pucku dla rozwoju funkcji rybackich, turystycznych, żeglarskich”.

Obecnie trwa pierwszy etap prac. Wykonano już prace rozbiórkowe, aktualnie trwają roboty związane z wykonaniem nabrzeża zamykającego – pogrążanie ścianki szczelnej. Rozpoczęły się również transporty znaczących materiałów tj. ok. 1200 ton ścianki szczelnej oraz 25 000 ton kamienia hydrotechnicznego. 

W planach są prace związane z zakotwieniem ścianki szczelnej, a następnie, wraz z nadejściem wiosny wykonaniem oczepów żelbetowych na tym fragmencie inwestycji.

Jednak najważniejsze będzie wykonanie konstrukcji falochronu północnego z zabezpieczeniem go kamiennym narzutem. Będzie to etap realizacji najbardziej narażony na niekorzystne warunki pogodowe.

Inwestycja docelowo będzie się składać z kilku etapów. W zakres prac wchodzą m. in. budowa części falochronu północnego, który osłoni basen rybacki przed nadmiernym zafalowaniem, a także budowa stałego pomostu połączeniowego o długości 180 metrów wraz z trzema pomostami pływającymi dla jachtów. W planach jest też przygotowanie nasady zaplecza portu. Na pomostach zainstalowane zostaną postumenty do poboru energii i wody, stanowiska ze sprzętem ratowniczym, drabinkami oraz knagami cumowniczymi. W efekcie, oprócz już istniejących, powstanie aż 98 nowych miejsc cumowania dla jachtów i białej floty.

– Cieszymy się, że powierzono nam realizację tej ważnej inwestycji. To nasze kolejne przedsięwzięcie hydrotechniczne. Zrobimy wszystko, by prace przebiegały sprawnie. Gdy tylko będzie to możliwe, przystąpimy do realizacji tego zadania – podkreślała Małgorzata Winiarek-Gajewska, prezes grupy NDI, która w wyniku przetargu została wykonawcą robót budowlanych.

Umowa z NDI opiewa na kwotę Blisko 84 procent kosztów kwalifikowanych pokryje dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

źródło Grupa NDI/ mediaTrwa

Zobacz podobne

Zielona księga dla rozwoju CCS w Polsce

BS

Zbigniew Rau: Polska będzie stale domagać się zamknięcia projektu Nord Stream 2

KM

PGZ Stocznia Wojenna. Równanie do najlepszych

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie