Polski Portal Morski
Aktualności Extra

Żaglowce cargo

W 2010 roku bracia Olivier i Jacques Barreau rozpoczęli realizację pomysłu, którego celem był komercyjny transport towarów statkiem żaglowym. Nową jednostkę określono mianem żaglówki cargo (cargo sailboat).

Od 2020 „Grain de Sail” z sukcesem transportuje towary przez Atlantyk. Jest to pierwsza na świecie nowoczesna żaglówka towarowa.Teraz bracia planują pozyskanie większego żaglowca, który zbuduje francuska firma Piriou Shipyard w swojej stoczni w Wietnamie. System ożaglowania dostarczy Lorima. Powierzchnia żagli wyniesie 1170 m². Na pokładzie przewidziano miejsca dla dziewięcioosobowej załogi.

Jednostka o nazwie „Grain de Sail 2” będzie miała 52 metry długości i ładowność 350 ton (pierwszy żaglowiec miał 24 metry długości i ładowność 50 ton).„Grain de Sail 2” zostanie zarejestrowana pod banderą francuską, jego portem macierzystym będzie St. Malo.Żaglowiec będzie przewoził ładunki z Francji i Europy do Stanów Zjednoczonych, a w rejsach powrotnych surowce z Ameryki Południowej i Środkowej do Francji.Jednostka umożliwi transport 238 palet załadowanych na dwóch poziomach w dwóch ładowniach, 18 m sześć ładunków płynnych w zbiorniku oraz 5 m sześć płynu w beczkach.

W zależności od warunków pogodowych „Grain de Sail 2” będzie w stanie pokonać Atlantyk w czasie około dwóch tygodni.„Grain de Sail 2” wejdzie do eksploatacji w 2023 roku. Koszt budowy nie został oficjalnie ujawniony, ale szacuje się, że wynosi on ok. 10 mln euro.Transport żaglowy zyskuje coraz większą popularność. Wiele firm chcąc pokazać klientom swoje zaangażowanie w ochronę środowiska decyduje się na budowę jednostek żaglowych, które oczywiście nie zastąpią wielkich masowców czy kontenerowców, ale z pewnością podnoszą prestiż marki i są ważnym sygnałem dla klientów.Na budowę żaglowców przeznaczonych do transportu towarów zdecydowały się między innymi takie firmy jak producent opon Michelin, koncern samochodowy Renault i jeden z najbardziej szanowanych na świecie producentów koniaku firma, Hennessy.

źródło / fot. Infomare

Zobacz podobne

CSOV NB320 – ekologiczny gigant dla morskich farm wiatrowych

PL

Słodkiej wody coraz mniej. Raport ONZ odsłania dramatyczne prognozy

PL

Polska na wodnym deficycie: od lat coraz dłuższe susze i rekordowo niskie stany rzek

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie