Armator odebrał statek 31 października 1975 toku.„BOW FORTUNE” rozpoczął serię 12 chemikaliowców budowanych w Stoczni Szczecińskiej w latach 1974-1977.
Głównym projektantem tych bardzo nowatorskich jak na ówczesne czasy jednostek był Jerzy Wojciech Piskorz-Nałęcki.Chemikaliowce B 76 mogły równocześnie przewozić 41 różnych produktów chemicznych ponieważ każdy zbiornik posiadał niezależny system ładunkowy. Statki miały 28 tys. ton nośności, objętość zbiorników ładunkowych wynosiła 34.600 m sześć, w tym 20.400 m sześć. stanowiły zbiorniki ze stali nierdzewnej.
Armatorami chemikaliowców były norweskie firmy: Odfjell i Westfal-larsen. W chwili podpisania, umowa na budowę chemikaliowców była najbardziej opłacalnym kontraktem dewizowym w polskim przemyśle okrętowym. Specyfika pracy ze stalą platerowaną spowodowała konieczność znacznego podniesienia jakości prac wykonywanych w stoczni. Stocznia Szczecińska znalazła się w prestiżowym gronie firm mogących z sukcesem realizować kontrakty na najbardziej specjalistyczne jednostki.