Polski Portal Morski
Aktualności

Modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m. Aktualne informacje

Celem projektu jest poprawa konkurencyjności i zwiększenie udziału polskich portów w obsłudze ruchu morskiego poprzez zniesienie dotychczasowych ograniczeń w przepustowości ruchu oraz usprawnienie nawigacji statków morskich. Realizacja inwestycji spowoduje pogłębienie toru wodnego z równoczesnym poszerzeniem, budową i modernizacją urządzeń hydrotechnicznych. Dzięki temu obniżą się koszty przewozu ładunków transportem morskim.

Postęp prac

  • na torze wodnym trwają prace podczyszczeniowe, przy których pracują jednostki: HAM 317, Hegemann IV i Freya R,
  • trwają prace przy budowie przystani dla statków przy wyspie W28,
  • w obszarze obrotnicy Orli Przesmyk zakończono prace przy umacnianiu i profilowaniu skarp podwodnych przy Ostrowie Grabowskim, Wielkiej Kępie i Radolinie, zakończono także instalację geowłókniny i kamienia hydrotechnicznego,
  • na terenie Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie została posadowiona wiata do przechowywania pław, której powierzchnia użytkowa wynosi 1688 m2; trwają prace drogowe wzdłuż nabrzeża oraz montowane są instalacje sieci zewnętrznych (wodno-kanalizacyjna).

Monitoring przyrodniczy

Przeprowadzono kontrolę z brzegu występowania gatunkowego ptaków w wcześniej wyznaczonych punktach obserwacyjnych toru wodnego. W trakcie kontroli odnotowano w sumie 10 687 osobników ptaków wodno-błotnych z 23 gatunków. Najliczniej pojawiły się czernice (2239), kormorany (2085), nurogęsi (1774) oraz ogorzałki (1330).

Warunki żeglugi

Aktualną informację o bieżących pracach wszystkich jednostek wykonawcy na danym kilometrze toru otrzymują codziennie e-mailem m.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy. Wszystkich użytkowników akwenu prosimy jednocześnie o śledzenie zakładki „Bezpieczeństwo morskie – warunki żeglugi” na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie, gdzie publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne. W dalszym ciągu obowiązuje Komunikat nr 4/2020 Kapitana Portu Trzebież wraz z mapami oraz jego korekty, dotyczące zamknięcia określonych akwenów dla rybołówstwa i żeglugi, w związku z toczącymi się na Zalewie Szczecińskim pracami.

Źródło/fot.: Urząd Morski Szczecin

Zobacz podobne

RWE złożyło 11 wniosków o przyznanie pozwoleń lokalizacyjnych dla farm wiatrowych na Bałtyku

KM

Port w Kołobrzegu na podium

BS

Monitoring nabrzeży i dna w Porcie Gdynia

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie