Polski Portal Morski
Aktualności

Modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m. Aktualne informacje

Celem projektu jest poprawa konkurencyjności i zwiększenie udziału polskich portów w obsłudze ruchu morskiego poprzez zniesienie dotychczasowych ograniczeń w przepustowości ruchu oraz usprawnienie nawigacji statków morskich. Realizacja inwestycji spowoduje pogłębienie toru wodnego z równoczesnym poszerzeniem, budową i modernizacją urządzeń hydrotechnicznych. Dzięki temu obniżą się koszty przewozu ładunków transportem morskim.

Postęp prac

  • na torze wodnym trwają prace podczyszczeniowe, przy których pracują jednostki: HAM 317, Hegemann IV i Freya R,
  • trwają prace przy budowie przystani dla statków przy wyspie W28,
  • w obszarze obrotnicy Orli Przesmyk zakończono prace przy umacnianiu i profilowaniu skarp podwodnych przy Ostrowie Grabowskim, Wielkiej Kępie i Radolinie, zakończono także instalację geowłókniny i kamienia hydrotechnicznego,
  • na terenie Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie została posadowiona wiata do przechowywania pław, której powierzchnia użytkowa wynosi 1688 m2; trwają prace drogowe wzdłuż nabrzeża oraz montowane są instalacje sieci zewnętrznych (wodno-kanalizacyjna).

Monitoring przyrodniczy

Przeprowadzono kontrolę z brzegu występowania gatunkowego ptaków w wcześniej wyznaczonych punktach obserwacyjnych toru wodnego. W trakcie kontroli odnotowano w sumie 10 687 osobników ptaków wodno-błotnych z 23 gatunków. Najliczniej pojawiły się czernice (2239), kormorany (2085), nurogęsi (1774) oraz ogorzałki (1330).

Warunki żeglugi

Aktualną informację o bieżących pracach wszystkich jednostek wykonawcy na danym kilometrze toru otrzymują codziennie e-mailem m.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy. Wszystkich użytkowników akwenu prosimy jednocześnie o śledzenie zakładki „Bezpieczeństwo morskie – warunki żeglugi” na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie, gdzie publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne. W dalszym ciągu obowiązuje Komunikat nr 4/2020 Kapitana Portu Trzebież wraz z mapami oraz jego korekty, dotyczące zamknięcia określonych akwenów dla rybołówstwa i żeglugi, w związku z toczącymi się na Zalewie Szczecińskim pracami.

Źródło/fot.: Urząd Morski Szczecin

Zobacz podobne

PGZ Stocznia Wojenna naprawi niemiecki patrolowiec

JJ

Statki Żeglugi Augustowskiej przewiozły 80 tys. osób

KM

PKN Orlen: Baltic Power podpisała umowę na transport i instalację morskich turbin wiatrowych

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie