I Love Poland zajmuje 3. miejsce w klasyfikacji IRC Super Zero, czyli grupie 15 największych jednostek jednokadłubowych, w tym 6 jachtów klasy Volvo Open 70, z których ILP był najszybszy. Według systemu przeliczeniowego CSA (Caribbean Sailing Association) I Love Poland jest najlepszy!
Pokonanie trasy mierzącej ponad 600 mil morskich i kluczącej między 11 karaibskimi wyspami zajęło polskiej załodze 2 doby, 3 godziny, 22 minuty i 49 sekund.
Zwycięzcami Line Honours został trimaran MOD70 Argo oraz 125-stopowy Skorpios. I Love Poland przekroczył linię mety przy Wyspie Antigua jako 5. jednokadłubowiec.
Tuż po zakończeniu wyścigu kapitan Grzegorz Baranowski powiedział: „To był bardzo ciężki wyścig. Z jednej strony w przepięknej scenerii malowniczych zatoczek i lazurowej wody, z drugiej strony to właśnie te wyspy zabierały wiatr i utrudniały żeglowanie. Ambicje wynikowe mieliśmy większe, ale plan minimum został wykonany. Takie regaty pokazują w którym miejscu jesteśmy i jak wiele nam brakuje, żeby popłynąć z minimalną ilością błędów. Wszystkie błędy będziemy teraz analizować i starać się je eliminować w kolejnych regatach.”
Na ostateczne wyniki należy poczekać do ukończenia wyścigu przez wszystkich rywalizujących, a aktualnie I Love Poland sklasyfikowany jest na następujących pozycjach w poszczególnych grupach według przeliczników, czyli po uwzględnieniu różnych wielkości jachtów i żagli:
CSA 1 – 1 miejsce
CSA Overall – 1 miejsce
IRC Super Zero – 3 miejsce
IRC Overall – 5 miejsce
Średnia wieku w pełni polskiej załogi I Love Poland to jedynie 28 lat i jest to zdecydowanie najmłodszy zespół w grupie największych i najszybszych jednostek IRC Super Zero.
Załoga I Love Poland żeglowała w składzie:
Grzegorz Baranowski – kapitan i sternik
Bartosz Nowicki – trymer żagli przednich
Jan Chudzik – dziobowy
Wiktor Kobryń -trymer grota
Mateusz Byrski – dziobowy
Jakub Surowiec – trymer grota
Konrad Lipski – nawigator
Borys Michniewicz -floater – zmiennik na wszystkich pozycjach
Filip Korpet – pitman
Stanisław Bajerski – floater/młynkowy
Kacper Gwóźdź – floater/dziobowy
Mateusz Gwóźdź – floater
Grzegorz Goździk – trymer żagli przednich, drugi sternik
źródło mat. prasowy/ fot. Robert Hajduk / PFN