Był to drobnicowiec typu B-54 należący do Polskich Linii Oceanicznych, pierwszy z serii polskich dziesięciotysięczników. Pływał na linii dalekowschodniej, w 1957 zawinął, jako pierwszy polski statek do Japonii.
Dowódcą statku w tym rejsie był kapitan Michał Niczko. Po zakończeniu służby, 8 lutego 1980 roku został sprzedany na złom firmie Iwai-Niesho Co. z Japonii.
Jego załoga wystąpiła nawet w krótkometrażowym filmie dokumentalnym „Statek z Hajfongu” (1968), opowiadając o swoich przeżyciach w nękanym nalotami porcie Hajfong w Wietnamie Północnym.
Drobnicowiec oznaczony symbolem budowy B-54 zbudowała Stocznia Gdańska, armatorem jednostki były Polskie Linie Oceaniczne.
Pierwsza seria drobnicowców B-54 obejmowała 7 jednostek były to: „Marceli Nowotko”, „Bolesław Bierut”, „Stefan Okrzeja”, „Kapitan Kosko”, „Florian Ceynowa”, „Generał Sikorski” i „Reymont”. Statki z tej serii kupowali także armatorzy zagraniczni między innymi z ZSRR, Chin, Francji i Indonezji.
źródło Wikipedia/Infomare fot. Wikipedia