W piątek, 4 marca br., do Kanady dopłynął Salish Heron, czwarty prom, zbudowany na zamówienie armatora BC Ferries w stoczni Remontowa Shipbuilding z grupy kapitałowej Remontowa Holding.
Prom opuścił Gdańsk 22 grudnia 2021 r. Trasa podróży, licząca ponad 10 400 mil morskich, wiodła przez Ocean Atlantycki, Kanał Panamski i wzdłuż zachodniego wybrzeże Pacyfiku w Ameryce Północnej do Victoria’s Ogden Point.
Dwustronny prom pasażersko-samochodowy, mogący przewozić do 138 pojazdów i 600 pasażerów, będzie obsługiwał południowe Wyspy Zatoki Południowej (Southern Gulf Islands) w kanadyjskiej prowincji British Columbia.
Statki klasy „Salish” są napędzane LNG, który redukuje emisje CO2 i niemal całkowicie eliminuje emisje tlenków siarki oraz tlenków azotu. Kształt kadłuba oraz elektrycznie sterowane pędniki zapewniają małe opory hydrodynamiczne i cichą, optymalną pod względem zużycia paliwa żeglugę.
Salish Heron zbudowano według projektu Remontowa Marine Design & Consulting (RMDC) – tak jak w przypadku trzech wcześniejszych promów klasy „Salish”.
Po przybyciu na miejsce prom uda się do bazy remontowej floty BC Ferries (Fleet Maintenance Unit) w Richmond, gdzie przeprowadzone zostaną ostateczne przygotowania ze strony armatora, w tym naniesienie na burty zewnętrznej grafiki zaprojektowanej przez artystę z plemienia Indian z regionu Coast Salish, Maynarda Johnny’ego Juniora.
Grafika według tradycyjnego wzoru zgodnego ze spuścizną kulturową rdzennej ludności regionu na każdym statku klasy ‚Salish’ jest wyrazem uznania dla żeglarzy z plemienia Coast Salish jako pierwotnych nawigatorów tych wód przybrzeżnych.
źródło/ fot. Remontowa Shipbuilding