Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV Ważne

Budowa tunelu pod Świną 

Co słychać na budowie tunelu w Świnoujściu?

Na wyspie Wolin nadal trwają roboty porządkowe i utrzymaniowe. Trwa również demontaż tymczasowej rampy. W komorze startowej na wyspie Uznam trwa wykonywanie ściany dociskowej szczytowej, klatki schodowej, jak również szachtów i wsporników pod strop pośredni na wlocie do tunelu TBM. Rozpoczęło się także mrożenie gruntu przy budowie wyjść ewakuacyjnych. Na rampie i w tunelu wykonywanym metodą stropową montowana jest instalacja odwodnieniowa dla jezdni przy kanałach i w kanałach technologicznych.

Elementy systemu Stacji Separacji Płuczki (z ang. skrót STP) są demontowane i wywożone z placu budowy. Zakończyła się produkcja prefabrykatów na konstrukcje wewnętrzne w tunelu. Są to między innymi elementy pod płytę jezdną typu „U” oraz filigrany, a także płyty sufitowe. Kontynuowane są prace drogowe, między innymi roboty brukarskie.

Powstający pod cieśniną Świny tunel jest jednorurowy. W każdym kierunku będzie po jednym pasie ruchu o szerokości 3,5 metra oraz pasy awaryjne około 2 metrów szerokości.
Łączna długość tunelu i dróg dojazdowych to prawie 3,2 kilometra długości.

Głównym Inwestorem jest Gmina Miasto Świnoujście. Inwestorem zastępczym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Szczecin. Wykonawcą jest konsorcjum PORR/Gülermak. Nadzór nad projektem pełni SWECO/Lafrentz. Całkowity koszt inwestycji
to ponad 900 milionów złotych, z czego prawie 775,7 milionów to dofinansowanie z Unii Europejskie (85 procent). Resztę inwestor Gmina Miasto Świnoujście dokłada z własnego budżetu.

default

źródło/ fot./ mat. filmowy UM Świnoujście

Zobacz podobne

Najstarszy pływający lodołamacz na świecie zacumował przy gryfińskim nabrzeżu.

BS

Polska Marynarka Wojenna. Supernowoczesne fregaty rakietowe wybudują polskie stocznie

AB

Gryfia remontuje szalandy dla Boskalisa

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie