Polski Portal Morski
Aktualności Żegluga

TT-Line odebrał z chińskiej stoczni prom Nils Holgersson

Nils Holgersson wyruszy w dziewiczy rejs z Chin do Europy, już za kilka dni. Podróż będzie trwała 36 dni i w tym czasie prom przepłynie 11602 mil morskich z prędkością około 18 węzłów. Załoga promu jest na statku od kilku miesięcy, gdzie przeszła wiele szkoleń, zapoznała się z nowymi technologiami i urządzeniami zainstalowanymi na statku.


-Cieszę się, że wszystko się zaczyna i że mogę zabrać do domu naszego nowego Nilsa Holgerssona – przekazał gotowość do rejsu kapitan Stephan Schipplick.

Dziewicza podróż wiedzie wzdłuż zachodniego wybrzeża Afryki w kierunku Kanału Sueskiego, stąd też zostały podjęte działania przeciwko potencjalnym atakom piratów. Dłuższy postój statku jest planowany w Algeciras, w Cieśninie Gibraltarskiej, celem zatankowania paliwa, odebrania dodatkowego sprzętu i personelu serwisowego oraz przeprowadzenia końcowych testów zainstalowanych urządzeń. Trasa prowadzi dale przez Skagen do Travemünde w Niemczech, skąd planowane jest rozpoczęcie eksploatacji statku pod koniec kwietnia.

Wymagania postawione nowym statkom były wysokie: Zielony Statek Nils Holgersson jest pierwszym promem na południowym Bałtyku, który będzie korzystał z przyjaznego dla środowiska skroplonego gazu ziemnego (LNG), który jest obecnie uważany za najczystsze paliwo okrętowe. Redukcja emisji spalin do atmosfery przez Green Ships jest spektakularna w porównaniu do promów konwencjonalnych: ilość cząstek stałych jest zmniejszona o 93%, tlenku azotu (NOx) o 82%, tlenków siarki (SOx) o 98% w porównaniu z tradycyjnym paliwem okrętowym. Nowe Zielone Statki będą również wyjątkowe pod względem redukcji emisji CO2 do atmosfery. Połączenie znacznie lepszego bilansu emisji LNG, wydajniejszej eksploatacji statków oraz znacznie powiększonej pojemności ładunkowej i pasażerskiej pozwala na poprawę bilansu CO2 nawet o 60%.

Prom Nils Holgersson zbudowała chińska stocznia China Merchants Jinling Shipyard. Długość całkowita jednostki wynosi 229,40 m, szerokość 31 m, zanurzenie 6,70 m. długość linii ładunkowej 4600 m. Statek może zabrać na pokład 866 pasażerów. Prędkość eksploatacyjna jednostki wynosi 21 węzłów.

źródło/ fot. Infomare

Zobacz podobne

Projekt „Plaża PGE – Poznaj Moc Bałtyckiego Wiatru” już od czwartku w Ustce

KM

29.04.1986. Rocznica podniesienia bandery na ORP „Orzeł”

AB

8 mln osób zagrożonych przez wyciek ropy z rdzewiejącego tankowca na dnie Morza Czerwonego

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie