Polski Portal Morski
Aktualności Ważne

Zakończony sukcesem przewiert Direct Pipe pod rzeką Wartą

Właśnie został wykonany przwiert pod rzeką Wartą. Jest to najdłuższe dotychczas zrealizowane przekroczenie w tej technologii o średnicy DN1000 w Polsce. Tym samym ukończone zostały wszystkie przekroczenia bezwykopowe na gazociągu Goleniów-Lwówek .

– Stosowana przez Gaz-System technologia bezwykopowych przewiertów umożliwia mało inwazyjne przekraczanie trudnych geologicznie lub urbanizacyjnie terenów. Na lądowym odcinku gazociągu Baltic Pipe technologię tę wykorzystamy w 120 skrzyżowaniach m.in. z drogami, wiaduktami oraz rzekami – powiedział Krzysztof Jackowski, wiceprezes Gaz-System.

Wiercenie otworu pod Wartą rozpoczęto 24 listopada 2021 roku, jednak przygotowania trwały już od września. Pospawano wówczas rury dzieląc je na cztery sekcje, z których każda waży ponad 200 ton. Połączone odcinki poddano wstępnej próbie szczelności. Przygotowano również niezbędne do przewiertu zaplecze wraz z komorą startową o wymiarach 6×42 m. Układany gazociąg ma średnicę 1000 mm, natomiast głowica wiercąca 1110 mm. Łącznie przewiert będzie miał długość 1400 m, a sam gazociąg zostanie zainstalowany na głębokości ok. 30 m

Budowa gazociągu relacji Goleniów-Lwówek związana jest bezpośrednio z realizacją Projektu Baltic Pipe. W ramach tej inwestycji powstają nowe gazociągi i rozbudowane zostaną istniejące tłocznie gazu.

Nowy gazociąg zapewni możliwość odbioru zwiększonej ilości gazu pochodzącego z gazociągu podmorskiego Baltic Pipe i Terminalu LNG w Świnoujściu. Realizacja tej inwestycji spowoduje optymalizację przepustowości polskiego systemu przesyłowego i będzie stanowić istotny element Korytarza gazowego Północ – Południe w Europie.

Ponadto realizacja Projektu Baltic Pipe, którego część stanowi ta inwestycja, wzmocni bezpieczeństwo energetyczne Polski. Budowa nowej infrastruktury przesyłowej wpłynie także na rozwój rynku gazu i jego konkurencyjność.

źródło Gaz- System, media/ fot. Gaz- System

Zobacz podobne

PGNiG zamówiło regazyfikację w planowanym terminalu LNG w Zatoce Gdańskiej

KM

Dwie oferty w przetargu na operatora terminalu kontenerowego w Porcie Gdynia. Umowa powinna zostać podpisana pod koniec I kwartału 2022 roku

AZ

Ukwiały i Głuptaki dla okrętów projektu 207P

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie