MS Drawsko jest jeziorowcem Polskiej Żeglugi Morskiej. Przyjrzyjmy mu się bliżej…
W latach 2010–2011 PŻM wprowadziła do służby statki zbudowane w całości w chińskich stoczniach, są to cztery tzw. jeziorowce typu Miedwie MS Miedwie, MS Resko, MS Wicko i właśnie MS Drawsko. Statki te mają nośność 30 000 ton i pochodzą ze stoczni Mingde i Xingang w Tiencinie. Statek Drawsko pływa obeccnie pod banderą Bahamów.
Masowce z nazwami naszych jezior pływają po Wielkich Jeziorach Amerykańskich. Na początku 2012r. do eksploatacji wszedł m/s „Mamry”, ostatni z serii „jeziorowców” zamówionych przez Polską Żeglugę Morską w stoczni Mingde w miejscowości Nantong w Chinach. Seria liczy osiem statków, a składają się na nią również jednostki noszące nazwy jezior leżących na Pojezierzu Drawskim: M/s Drawsko i M/s Lubie.
Wszystkie są specjalnie przystosowane do pokonywania wąskich śluz i kanałów Wielkich Jezior Amerykańskich. Każdy ze statków ma 189,6 m długości i 23,6 m szerokości, przy zanurzeniu 10,1 m. Jednorazowo przewozić mogą około 30 tys. ton ładunku. Mogą pływać po oceanach, choć ze względu na zastosowanie, określa się je mianem „jeziorowców”.
W maju 2020 roku MS Drawsko gościł w Porcie Gdańsk.Zacumował przy Nabrzeżu Obrońców Poczty Polskiej, które było obsługiwane przez Przedsiębiorstwo Przeładunkowo-Usługowe Siark-Port. Masowiec przypłynął wtedy z ładunkiem 27,5 tys. ton granulowanej siarki.
źródło Port Gdańsk, Wikipedia, media / fot. Vessel Finder/ mat. filmowy Port Gdańsk