Polski Portal Morski
Aktualności Porty

Będzie można łatwiej dojechać do Port Swinoujście

Cztery oferty wpłynęły w przetargu na realizację drogowej inwestycji „Sprawny i przyjazny środowisku dostęp do infrastruktury portu w Świnoujściu – etap I”.

Oferty złożyły: Strabag Sp.zo.o. z Pruszkowa, PORR S.A. z Warszawy, Eurovia Polska S.A. Kobierzyce oraz konsorcjum PBW INŻYNIERIA z Wrocławia i DROMOSTTOR POLSKA Sp. z o.o. z Lwówka Śląskiego. Inwestycja zakłada budowę i przebudowę w sumie 13 km dróg w bliskim sąsiedztwie świnoujskiego portu.

Oprócz portu masowego Świnoujście ma najdynamiczniej rozwijający się Terminal Promowy w Polsce, w którym w ostatniej dekadzie przeładunki wzrosły o 139 procent oraz Terminal LNG gwarantujący bezpieczeństwo energetyczne Polski. Kolejną bardzo ważną inwestycją jest planowany Głębokowodny Terminal Kontenerowy.Każdy port by był konkurencyjny musi być dobrze skomunikowany.

W 2024 roku z portu w Świnoujściu dojedziemy do Lubawki na granicy z Czechami. Droga ekspresowa S3 jest częścią korytarza transportowego łączącego Skandynawię z Adriatykiem.

Trwa również inwestycja „Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu”. PKP Polskie Linie Kolejowe SA kończą wspólny z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA projekt wart około 1,5 mld zł, współfinansowany z unijnego Instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Dzięki wykonanym pracom na portowe nabrzeża wjadą dłuższe i cięższe składy, co pozwoli przyjąć i obsłużyć więcej ładunków.

fot.ZMPSiŚ

źródło/ fot. ZMPSiŚ

Zobacz podobne

Mistrzostwa świata olimpijskim testem polskich windsurferów

KM

Operatorzy transportu intermodalnego chcą ustanowienia arbitra w sporach z terminalami

BS

Aktywnie nad wodą otworzyliśmy sezon żeglugowy

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie