Jak wygląda montaż prefabrykatów pod konstrukcję płyty poddrogowej w tunelu? Zobaczcie najnowszy film z budowy.
Na wyspie Uznam, w tunelu wydrążonym przez Wyspiarkę, trwa montaż prefabrykatów typu „U” oraz filigranów pod konstrukcję płyty poddrogowej. Zarówno przy budowie wyjścia ewakuacyjnego EE1, jak i wyjścia ewakuacyjnego EE2 trwa mrożenie aktywne gruntu. Komora odbiorcza na wyspie Wolin jest odwadniana. Demontowana jest również tymczasowa rampa oraz łoże TBM.
Powstający pod cieśniną Świny tunel jest jednorurowy. W każdym kierunku będzie po jednym pasie ruchu o szerokości 3,5 metra oraz pasy awaryjne około 2 metrów szerokości.
Łączna długość tunelu i dróg dojazdowych to prawie 3,2 kilometra długości.
Głównym Inwestorem jest Gmina Miasto Świnoujście. Inwestorem zastępczym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Szczecin. Wykonawcą jest konsorcjum PORR/Gülermak. Nadzór nad projektem pełni SWECO/Lafrentz. Całkowity koszt inwestycji
to ponad 900 milionów złotych, z czego prawie 775,7 milionów to dofinansowanie z Unii Europejskie (85 procent). Resztę inwestor Gmina Miasto Świnoujście dokłada z własnego budżetu.
źródło/ fot. /mat. filmowy UM Świnoujście