Polski Portal Morski
Aktualności

Postęp prac przy modernizacji toru wodnego Szczecin-Świnoujście

Na torze wodnym trwają prace podczyszczeniowe, przy których pracują jednostki: HAM 317, Hegemann IV, Freya R oraz Gouwzee. Zakończono roboty przy budowie przystani dla statków przy wyspie W28. Aktualnie na terenie Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie dobiega końca wyposażanie wiaty do przechowywania pław w instalacje wewnętrzne (elektryczna i p.poż.). Ponadto kontynuowane są prace przy budowie dróg wewnętrznych oraz przy montowaniu instalacji sieci zewnętrznych.

Wykonawcą robót budowlanych i pogłębiarskich na torze wodnym Świnoujście-Szczecin jest holendersko-belgijskie konsorcjum firm DIVO (Dredging International i Van Oord Dredging and Marine Contractors).


Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin obejmuje pogłębienie toru wodnego do 12,5 m na odcinku ok. 62 km z równoczesnym jego poszerzeniem do 100 m oraz m.in. przebudowę skarp brzegowych, pogłębienie i poszerzenie obrotnic dla statków i budowę dwóch sztucznych wysp na Zalewie Szczecińskim.

Dzięki pogłębieniu toru wodnego do 12,5 m maksymalne dopuszczalne zanurzenie statków, zawijających do Szczecina, zwiększy się z 9,15 m do ok. 11 m. Wartość projektu, realizowanego przy współudziale środków unijnych, wynosi 1,9 mld zł.

Źródło/fot.: Urząd Morski w Szczecinie

Zobacz podobne

Raport PRS. Potencjał polskiego przemysłu morskiego na potrzeby MFW

AB

W Wiedniu niemiecko-austriackie rozmowy o współpracy w sprawie dostaw gazu

BS

Wały Chrobrego w Szczecinie. Unikatowe zabytki z toru wodnego

Autor

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie