Polski Portal Morski
Aktualności Ministerstwo Porty

20 milionów na prace przygotowawcze Drogi Czerownej

Jest kolejny krok naprzód w sprawie budowy Drogi Czerwonej, czyli kluczowej dla portu w Gdyni inwestycji drogowej. Zawarto umowę na prace przygotowawcze. Ich koszt to 20 milionów złotych. Fundusze na ten cel będą pochodzić ze środków spółki Centralny Port Komunikacyjny.

Zapowiadane w lutym tego roku prace przygotowawcze związane z Drogą Czerwoną w Gdyni zostaną wykonane ze środków Centralnego Portu Komunikacyjnego. Spółka finansowana z budżetu państwa przeznaczy na ten cel około 20 milionów złotych. Pieniądze pochodzą z Programu Społeczno-Gospodarczego CPK.

Umowę dotyczącą prac przygotowawczych tej strategicznej dla Gdyni i portu inwestycji podpisali w poniedziałek, 11 kwietnia na terenie gdyńskiego portu przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, spółki CPK oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Budowa Drogi Czerwonej to inwestycja o dużym znaczeniu gospodarczym, nie tylko w wymiarze lokalnym. Będzie to tzw. ostatnia mila bezpośrednio włączająca gdyński port do sieci dróg ekspresowych i autostrad, co poprawi atrakcyjność inwestycyjną Trójmiasta dla przedsiębiorców z całego świata. Droga Czerwona zapewni dalszy rozwój Portu Gdynia, ale będzie miała ogromne znaczenie również dla ogólnopolskiego Programu CPK- mówił Marcin Horała Wiceminister Infrastruktury

Jak poinformował Centralny Port Komunikacyjny, budowa Drogi Czerwonej ma kosztować łącznie około 2,7 miliarda złotych i będzie trwać około 5 lat. Samym procesem budowy ma zająć się GDDKiA.

Przypomnijmy, że Droga Czerwona to wyczekiwana od lat, strategiczna dla układu drogowego w regionie inwestycja, o którą silnie apelowały władze Gdyni, mieszkańcy czy środowisko biznesowe i interesariusze gdyńskiego portu. Nowy odcinek ma być bezpośrednim łącznikiem Portu Gdynia z istniejącą Obwodnicą Trójmiasta i autostradą A1, odciążającym przede wszystkim Trasę Kwiatkowskiego – przeciążoną, niedostosowaną do warunków ciężkiego tranzytu drogę, której koszty utrzymania spadają na gdyński samorząd. To główna arteria łącząca północną i południową część Gdyni, która regularnie stawała w korkach, głównie ze względu na nadmierne natężenie ruchu.

Umowa potwierdzająca prace przygotowawcze to zatem sygnał, iż pomimo wcześniejszych trudności inwestycja może doczekać się realizacji zgodnie z oczekiwaniami miasta, mieszkańców i interesariuszy portu.

Dzięki budowie Drogi Czerwonej uzyskany zostanie efekt synergii między Portem Gdynia a CPK. Liczymy na to, że nastąpi zwielokrotnienie przeładunków cargo i przewozów pasażerskich. Z jednej strony, kontenery przypływające statkami będą mogły dotrzeć bezpośrednio do Portu Solidarność. Z drugiej strony, towary z CPK będą mogły być transportowane do innych krajów także przez Drogę Czerwoną i Port Gdynia- mówi Radosław Kantak członek zarządu CPK

źródło / CPK, http://www.gdynia.pl / fot. trojmiasto.pl DOMINIK WERNER

Zobacz podobne

GAZ-SYSTEM wybrał projektanta dla „części morskiej” projektu FSRU

KM

Kolejne bloki statku stocznia CRIST

BS

Analitycy: w 2021 r. ośmiokrotnie wzrosły ceny frachtu morskiego

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie