Poniżej prezentujemy aktualny stan zaawansowania prac przy budowie doku.
Kolejne elementy składowe projektu wyjechały z hali i zajmują główną część placu OP-10.
Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to Stocznia Wulkan planuje wyjazd konstrukcji z hali w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Rozpoczną budowę zestawów pod kolejny segment. Pozostanie jeszcze ‘tylko’ pięć do ukończenia doku.
Morska Stocznia Remontowa „GRYFIA” podpisała kontrakt na budowę nowego doku o konstrukcji monolitycznej, zostanie on zaprojektowany i wybudowany w Szczecinie , będzie to dok nr 8.
Zakres całego projektu obejmuje budowę nowego, największego w regionie zachodniopomorskim doku pływającego, przy jednoczesnej modernizacji infrastruktury hydrotechnicznej umożliwiającej posadowienie takiego doku i rozpoczęcie normalnej eksploatacji. Nowy dok będzie posadowiony w miejscu starego doku nr 1 wycofanego z eksploatacji.
Dzięki zrealizowaniu takiego projektu możliwe będzie między innymi remontowanie: promów typu ro-pax eksploatowanych w rejonie Morza Bałtyckiego i Północnego, jednostek specjalistycznych, takich jak np. do przewozu propylenu i polipropylenu oraz zapewnienie możliwości obsługi / naprawy jednostek wpływających do Portu Szczecin – Świnoujście po pogłębieniu toru wodnego do 12,5 m.

Etap prefabrykacji sekcji baszt części doku pływającego.

Sekcje baszt części doku pływającego.
źródło/ fot. Stocznia Wulkan