Polski Portal Morski
Aktualności Ministerstwo

MI: Prowadzimy prace na temat zmiany ustawy o nabywaniu leków na statki

Podczas posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej przekazano m.in., że trwają prace na temat zmiany ustawy o nabywaniu leków na statki.

„Obowiązują nas przepisy, które mówią, że na każdym statku powinno być ambulatorium, które musi być wyposażone w stu procentach w medykamenty. Natomiast inna ustawa, o obrocie leków, uniemożliwiała wywóz medykamentów za granicę państwa polskiego, no więc nie można było tego pogodzić” – powiedział podczas obrad komisji wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.

Poinformował również, że „Polska Żegluga Bałtycka porozumiała się ze związkowcami i zawarła trzyletnie porozumienie z ITF-em o podwyżkach, ubezpieczeniach i minimalnej ilości osób na statkach jeśli chodzi o załogi, co było przedmiotem sporu przez parę miesięcy”.

Jednym z punktów posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej było rozpatrzenie informacji na temat funkcjonowania ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu.

Reguluje ona prawa i obowiązki stron stosunku pracy na statkach morskich o polskiej przynależności; pośrednictwo pracy dla osób poszukujących pracy na statkach morskich; wymagania dotyczące dokumentów; warunki pracy i życia marynarzy na statkach morskich o polskiej przynależności oraz ochronę zdrowia i ochronę socjalną marynarzy.

Ustawa implementuje do polskiego porządku prawnego postanowienia konwencji o pracy na morzu MLC przyjętej w lutym 2006 roku pod auspicjami Międzynarodowej Organizacji Pracy.

„Stronami Konwencji MLC jest obecnie ponad sto państw, w tym Polska od sierpnia 2013 roku” – podkreślił Witkowski.

Jak dodał „Konwencja MLC stanowi jeden z najważniejszych dokumentów przyjętych przez międzynarodową organizację pracy, jest powszechnie znana jako karta praw marynarzy, ponieważ w jej postanowieniach w sposób kompleksowy zostały uregulowane międzynarodowe standardy w zakresie zapewnienia odpowiednikach warunków zatrudnienia marynarzy”.

źródło PAP/ fot.pixabay

Zobacz podobne

Grudzień na budowie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną

Autor

Remontowa wybuduje nowe promy ro-pax. „To największy kontrakt w historii polskiego przemysłu stoczniowego”

KM

Bez poprawek do ustawy o offshore w senackej komisji

Autor

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie