Polski Portal Morski
Aktualności Porty

Przetarg na dzierżawę terminala kontenerowego w Gdyni przedłużony

Do piątku, do godz. 10 komisja przedłużyła postępowanie w sprawie ofert w przetargu na nowego operatora terminalu kontenerowego w Porcie Gdynia. Wynika to z konieczności rozpatrzenia zagadnienia prawnego związanego z zawarciem umowy – poinformowały PAP władze Portu Gdynia.

Przetarg na nowego operatora terminalu kontenerowego w Porcie Gdynia obejmujących działalność m. in. dzisiejszego terenu BCT został ogłoszony 16 sierpnia 2021 r.

W połowie listopada 2021 r. otwarto oferty – o dzierżawę walczą dwie firmy – International Container Terminal Services oraz Gdynia Container Terminal, które złożyły wstępne oferty w przetargu na nowego operatora terminalu kontenerowego w Porcie Gdynia.

International Container Terminal Services z siedzibą w Manili (Filipiny) jest właścicielem Baltic Container Terminal (Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego) w Gdyni, a Gdynia Container Terminal to działający w sąsiedztwie BCT operator należący do spółki Hutchison.

Po otwarciu ofert komisja miała zdecydować o dopuszczeniu do postępowania i negocjacji. Jak mówił PAP w listopadzie ub.r. dyrektor ds. marketingu i współpracy z zagranicą Portu Gdynia Maciej Krzesiński, po tym etapie oferenci zostaną poproszeni o złożenie ostatecznych ofert i na ich podstawie zostanie wybrany zwycięzca postępowania.

Władze spółki zakładały, że umowę uda się podpisać do końca pierwszego kwartału 2022 roku. Tak się jednak nie stało.

„Komisja zdecydowała o potrzebie przedłużenia postępowania do piątku do godziny 10. Wynika to z konieczności rozpatrzenia zagadnienia prawnego związanego z zawarciem umowy” – poinformował we wtorek PAP kierownik Działu Marketingu Portu Gdynia Aleksander Wicka.

Przeznaczeniem terminalu, na który władze Portu Gdynia szukają dzierżawcy, będzie obrót portowo-morski ładunków drobnicowych ze szczególnym uwzględnieniem przeładunku i składowania kontenerów, prowadzenia Tymczasowego Terminalu Instalacyjnego (TTI) morskich farm wiatrowych tj. rozładunku, składowania, wstępnego montażu oraz załadunku komponentów morskich turbin wiatrowych do montażu.

W sprawie przetargu na nowego operatora terminalu do władz gdyńskiego portu pisali ostatnio przedstawiciele związku zawodowego działającego w terminalu BCT. Zdaniem związkowców, postępowanie przetargowe trwa zbyt długo, a zmiana operatora będzie się wiązać ze zwolnieniami pracowników.

źródło PAP/fot. BCT Gdynia

Zobacz podobne

Port Gdynia przygotowuje się do przyjmownia największych kontenerowców świata

BS

To już 2. dostawa LNG w pździerniku i 43. w tym roku do Terminalu w Świnoujściu

BS

Wody Polskie zmodernizowały prawostronny wał przeciwpowodziowy Wisły

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie