Polski Portal Morski
Aktualności Porty

Atrakcyjny teren do zagospodarowania w porcie Szczecin

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA poprzez realizowane inwestycje w porcie Szczecin stawia na stałe zwiększanie obsługi szerokiej gamy ładunków. Maksymalizuje tym samym potencjał pogłębionego do 12,5 m toru wodnego Świnoujście-Szczecin.  Spółka opublikowała właśnie ogłoszenie, w którym zaprasza zainteresowanych dzierżawą terenów położonych w porcie Szczecin na Półwyspie Ostrowa Grabowskiego do składania wyrazów zainteresowania w zakresie zagospodarowania i obsługi nowych terenów inwestycyjnych. 

Nowy teren inwestycyjny to blisko 44,6 ha powierzchni składowej podzielonej na cztery place położone na zapleczu nowobudowanych nabrzeży Norweskiego i Duńskiego oraz istniejącego nabrzeża Fińskiego. Planuje się, że będą one dostępne dla inwestorów od 2023. 

Nowe tereny inwestycyjne położone na Półwyspie Ostrowa Grabowskiego to największy obszar pod przyszłe inwestycje w szczecińskim porcie, który ma znakomitą lokalizację, łączącą transport morski i śródlądowy oraz funkcje przemysłowe. Jest dogodnie skomunikowany ze szlakami transportowymi województwa. Odległość od centrum Szczecina wynosi tylko 3,0 km poprzez ulice: Logistyczną, Hryniewieckiego i Gdańską. Tereny posiadają bezpośrednie połączenie poprzez ulice: Logistyczną i Hryniewieckiego z drogą krajową nr 10 w dzielnicy Międzyodrze-Szczecin. Bezkolizyjne połączenie gwarantuje swobodny dostęp do pozostałych szlaków tranzytowych województwa (DK10, S3, A6) w kierunku Wrocławia, Poznania, Gdańska, Berlina, czy też przejść granicznych w Lubieszynie i Kołbaskowie oraz międzynarodowego lotniska w Goleniowie, oddalonego o 30 km. 

Ostrów Grabowski, obejmuje tereny położone w części centralnej oraz zachodniej, od strony Kanału Dębickiego. Obecnie funkcjonuje tam nabrzeże Fińskie, przeznaczone do obsługi skonteneryzowanych ładunków drobnicowych o zdolności przeładunkowej na poziomie 200.000 TEU/rok. Kolejnym nabrzeżem, będącym w fazie realizacji, jest nabrzeże Norweskie o projektowanej głębokości technicznej 12,5 m i łącznej długości 300 m, stanowiące przedłużenie nie tylko linii cumowniczej nabrzeża Fińskiego, ale również  układu szyn poddźwigowych dla suwnic kontenerowych. 

Położenie Ostrowa Grabowskiego, pomiędzy obecnie eksploatowaną drobnicową częścią portu, a zmodernizowanym torem wodnym, to ponad 3 km projektowanej linii cumowniczej. Stwarza to idealne warunki dla lokalizacji terminali przeładunkowo-składowych wykorzystujących zwiększoną do 12,5 m głębokość toru. 

Szczegółowe informacje wraz z formularzem aplikacyjnym dostępne są pod linkiem: https://tiny.pl/9bl8s

Źródło: ZMPSiŚ S.A.

Zobacz podobne

Prezes PKN Orlen: rozmowy z Saudi Aramco o dostawach ropy i rozwoju petrochemii

KM

Jest pomysł na lepsze zabezpieczenie przed sztormami orłowskiej plaży. Jakie rozwiązanie zapowiada Urząd Morski w Gdyni?

KM

16. Dywizja Zmechanizowana ćwiczy w rejonie Mierzei Wiślanej

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie