Postępują prace nad tunelem do Świnoujścia. Nowy film pokazuje m.in. betonowanie barier energochłonnych na wyspie Wolin oraz zbrojenie stropu zewnętrznego komory startowej na wyspie Uznam. Według deklaracji wykonawcy, tunelem do Świnoujścia powinniśmy pojechać jeszcze przed startem sezonu letniego w 2023 roku. Inwestycja kosztuje 900 milionów złotych.
Na wyspie Wolin, w komorze odbiorczej TBM kontynuowane są prace przy konstrukcjach wewnętrznych i uszczelniane są ściany szczelinowe. W segmentach od R1 do R16 rampy i tunelu wykonanego metodą stropową trwa betonowanie barier energochłonnych. Kontynuowane są też prace drogowe po tej stronie inwestycji – przy bajpasie północnym budowany jest mur oporowy.
Na Wyspie Uznam trwa deskowanie i zbrojenie stropu zewnętrznego komory startowej oraz zbrojenie ścian pomiędzy stropem pośrednim, a zewnętrznym. W budynku BCO toczą się prace wykończeniowe i instalacyjne.
Wewnątrz tunelu wykonanego maszyną TBM zarówno przy wyjściu EE1, jak i EE2 wykonywana jest obudowa ostateczna i mrożenie pasywne. Na odcinku T2, pomiędzy oboma wejściami betonowana jest płyta pod jezdnię, zaś od strony wyjścia EE1 budowana jest rampa tymczasowa.
Źródło/fot.: Urząd Morski w Szczecinie, mat. film.: Tunel w Świnoujściu